• Najnowsze pytania
  • Bez odpowiedzi
  • Zadaj pytanie
  • Kategorie
  • Tagi
  • Zdobyte punkty
  • Ekipa ninja
  • IRC
  • FAQ
  • Regulamin
  • Książki warte uwagi

Jak znaleźć proces korzystając z numeru PID

Object Storage Arubacloud
0 głosów
516 wizyt
pytanie zadane 11 sierpnia 2022 w Systemy operacyjne, programy przez SłabaWTeKlocki Nowicjusz (120 p.)

Witam

Z góry nadmienię, że jestem totalnym laikiem z informatyki, także jeśli ktoś będzie w stanie mi pomóc i wyjaśnić postępowanie to proszę prostym językiem step by step :p

Istnieje prawdopodobieństwo, że ktoś mógł zainstalować oprogramowanie umożliwające podsłuch na moim laptopie. Znalazłam informację, w jaki sposób można znaleźć podejrzane procesy. Korzystając z funkcji netstat wyszukuje pozycje ze statusem "established" i po numerze PID sprawdzam w menadżerze z jakim procesem mam do czynienia. Sprawdziłam wszystko i doszłam do ostatniej pozycji i trafiłam na numer 23928. Niestety nie znalazłam w menadżerze zadań tego procesu, w internecie też nie mogę znaleźć co to za oprogramowanie, żeby zweryfkować czy to jakaś nieszkodliwa aplikacja czy coś innego. Będę wdzięczna za informację, czy da się w ogóle sprawdzić co to jest korzystając z identyfikatora tego procesu, albo z jakiego powodu wyświetla się to w wierszu poleceń, a w menadżerze zdań już nie.

Wrzucam całość z wiersza, bo nie wiem czy to może być przydatne do czegoś:

TCP    [2a02:a31e:4102:2e80:58d8:c86d:d770:f385]:65133  [2620:1ec:c11::239]:443  ESTABLISHED     23928

Pozdrawiam

Aleksandra

komentarz 11 sierpnia 2022 przez neo1020 Dyskutant (8,430 p.)

Pobierz sobie Process Explorer 

komentarz 12 sierpnia 2022 przez Oscar Nałogowiec (29,290 p.)

@SłabaWTeKlocki, 

Użyj:

sudo netstat -ntpa

Wtedy wynik będzie od razu zawierał nazwy programów/procesów.

A jeśli już masz ten pid to zawsze można wynik ps -ef przepucić przez grep:

ps -ef | grep PID

 

1 odpowiedź

0 głosów
odpowiedź 12 sierpnia 2022 przez VBService Ekspert (253,120 p.)