• Najnowsze pytania
  • Bez odpowiedzi
  • Zadaj pytanie
  • Kategorie
  • Tagi
  • Zdobyte punkty
  • Ekipa ninja
  • IRC
  • FAQ
  • Regulamin
  • Książki warte uwagi

question-closed Przetwarzanie danych przez komputer

Object Storage Arubacloud
0 głosów
500 wizyt
pytanie zadane 7 sierpnia 2022 w Rozwój zawodowy, nauka, praca przez maxkolanko1998 Gaduła (3,230 p.)
zamknięte 8 sierpnia 2022 przez maxkolanko1998
Może się to wydać trywialne z mojej strony ale jestem początkujący jeśli idzie o informatyke. Mianowicie zastanawiam się nad interpretacją definicji słowa komputer. Wiem że można powiedzieć że jest to urządzenie, które służy do przetwarzania danych. Ja bym natomiast chciał nieco rozszerzyć tą definicje o to że jest to urządzenie, które zamienia dane wejściowe na kod binarny z wykorzystaniem odpowiednich instrukcji, a następnie trafiają do procesora gdzie są przetwarzane w odpowiedni sposób z wykorzystaniem instrukcji zaszytych w procesorze. Głównie chciałbym się odnieść w tej definicji do zamiany danych wejściowych na kod binarny z wykorzystaniem odpowiednich instrukcji. Chciałbym wiedzieć czy zanim procesor zacznie przetwarzać informacje ma miejsce właśnie zamiana danych wejściowych na kod binarny, jakie operacje są za to odpowiedzialne, oraz gdzie ewentualnie ma to miejsce?
komentarz zamknięcia: Uzyskałem konkretną odpowiedź
komentarz 7 sierpnia 2022 przez Oscar Nałogowiec (29,290 p.)
Za  dużo detali technicznych. Lepsza jest definicja komputera jako "czarnej skrzynki".  Definiujemy co robi a nie jak to robi. Istniały komputery działające w systemach innych niż binarny.

3 odpowiedzi

+1 głos
odpowiedź 7 sierpnia 2022 przez tangarr Mędrzec (154,780 p.)
wybrane 8 sierpnia 2022 przez maxkolanko1998
 
Najlepsza
Podczas uruchamiania programu nie ma żadnego procesu przetwarzania danych na kod binarny. Program komputerowy to zestaw instrukcji zrozumiałych dla komputera.