• Najnowsze pytania
  • Bez odpowiedzi
  • Zadaj pytanie
  • Kategorie
  • Tagi
  • Zdobyte punkty
  • Ekipa ninja
  • IRC
  • FAQ
  • Regulamin
  • Książki warte uwagi

Rozwiązywanie zadań

Object Storage Arubacloud
+1 głos
257 wizyt
pytanie zadane 1 sierpnia 2022 w C i C++ przez Kuba Kaleta Nowicjusz (230 p.)

Witam! Mam 20lat i jestem początkującym programistą samoukiem, uczę się z książka „szkoła programowania wydanie IV”, mam zamiar wybrać się na zaoczne studia informatyczne moje pytanie dotyczy ogólnego rozwiązywania zadań, a mianowicie do czasu gdy poznawałem poszczególne instrukcje i wykonywałem związane z nimi zadania, jakoś to szło, schody zaczęły się, w momencie gdy tych informacji o kodowaniu się nazbierało i gdy przychodzi napisać ciut większy program już nie na zasadzie „napisz taką i taką pętle” tylko trzeba samemu dojść do rozwiązania z wykorzystaniem wskaźników, pętli, tablic, wszystkiego na raz, wszystko się w tej głowie miesza i nie wiadomo od czego zacząć, z ktorej strony podejść do zadania moje pytanie brzmi jak bardziej doświadczeni programiści posiadając tak duża wiedzę, są w stanie sobie wszystko w głowie poukładać, żeby dobrze napisać program, czy rozpisują sobie zadania na kartce na mniejsze elementy, coś na zasadzie otwartych zadań matematycznych w szkole średniej? Powoli wypisywać dane/szukane i wszystko zaczyna samo się układać? Czy może ktoś polecić jakiś poradnik lub książkę w jaki sposób myśleć, aby rozwiązywać zadania? Często mam tak, ze potrafię siedzieć nad zadaniem kilka godzin, w końcu sprawdzę rozwiązanie i bije się po głowie jak ja na to nie wpadłem, bardzo proszę o pomoc w jaki sposób wy sobie radzicie z takimi zadaniami smiley

1
komentarz 1 sierpnia 2022 przez SzkolnyAdmin Szeryf (86,360 p.)
Podaj jakiś przykład, na którym się wykładasz, pewnie ktoś napisze, jak go ugryźć.

Każdy program możesz rozłożyć na części, które w ostateczności sprowadza się do znanych ci już klocków - " napisz taką i taką pętlę".