• Najnowsze pytania
  • Bez odpowiedzi
  • Zadaj pytanie
  • Kategorie
  • Tagi
  • Zdobyte punkty
  • Ekipa ninja
  • IRC
  • FAQ
  • Regulamin
  • Książki warte uwagi

"Tryb Boost" w laptopie - jak go włączyć?

VMware Cloud PRO - przenieś swoją infrastrukturę IT do chmury
+1 głos
310 wizyt
pytanie zadane 12 czerwca 2022 w Sprzęt komputerowy przez bazyl8796 Obywatel (1,020 p.)
Witam,
korzystam z laptopa Dell Latitude e7450. Po kilku godzinach użytkowania zauważyłem, że wydajność drastycznie wzrasta (w grach skok fps z 25 na 60). Tej zmianie towarzyszy głośna praca laptopa, gorące biurko (aż parzy) i głośno chodzące głośniki. Takowy tryb pracy komputera chcę uzyskać gdy włączam komputer gdyż nie chce mi się czekać tych kilku godzin zanim on się uruchomi sam. Wie ktoś może o co chodzi i jak coś takiego wlączyc? Z góry dzięki, nie znam się na komputerach :(.

1 odpowiedź

0 głosów
odpowiedź 12 czerwca 2022 przez Wiciorny Ekspert (281,250 p.)

Ale Turbo Boost spowoduje, ze komputer będzie może dłużej chodził, stabilniej ale nie zwiększa to jego wydajności samej- tylko wydajność i moc procesora, co raczej niewielki wpływ ma na FPS  np. w grze, tylko oszczędza bardziej procesor, Toteż FPS zależne od CPU spadną :) albo nie wzrosną, Turbo Boost w Dell odpowiada za 

Technologia Intel® Turbo Boos może zwiększyć prędkość procesora do taktowania Max Turbo, nie powodując przekroczenia bezpiecznych limitów poboru mocy i temperatury. Pozwala to na zwiększenie wydajności zarówno jednowątkowych, jak i wielowątkowych aplikacji (czyli programów, które używają kilku rdzeni procesora).

To że masz włączoną opcje Turbo Boost - Enabled, informuje jedynie, że może być ona wykorzystywana i włączona, ale jeśli twój procesor, podzespoły tego nie wspierają i takiej funkcji nie obsługują to ona nie zadziała. 
Jaki masz procesor i Windows? 

komentarz 12 czerwca 2022 przez bazyl8796 Obywatel (1,020 p.)
Windows 10 Pro i Intel(R) Core(TM) i5-5300U CPU @ 2.30GHz   2.30 GHz

Podobne pytania