• Najnowsze pytania
  • Bez odpowiedzi
  • Zadaj pytanie
  • Kategorie
  • Tagi
  • Zdobyte punkty
  • Ekipa ninja
  • IRC
  • FAQ
  • Regulamin
  • Książki warte uwagi

question-closed Szybowanie Unity 3d/C#

Object Storage Arubacloud
0 głosów
154 wizyt
pytanie zadane 31 maja 2022 w C# przez Routa Nowicjusz (160 p.)
zamknięte 31 maja 2022 przez Routa

Pewnie zastanawiacie się po co was tu wezwałem :D

A tak poważnie, podczas tworzenia skryptu poruszania postaci w unity 3D (perspektywa FPS) oraz używając języka C# teoretycznie wszystko działa. Biegam i skacze, ale problem pojawia się przy schodzeniu z górki lub skakaniu, tzn zamiast ładnie szybko opadać czy tam spadać to postać tak jakby szybowała. Zmiana grawitacji w Rigidbody, ustawieniach projektu oraz poprzez skrypt nic nie dała. Zmiana masy postaci również.

Próbowałem zrobić to w sposób zmiany velocity na new Vector3(0f, -1f, 0f); gdzie wartość Y była różna, problem zmienia się na brak możliwości skoku oraz wchodzenia pod górkę.

Będę wdzięczny za wszelkie linki i podpowiedzi. W unity 3D i c# jestem od dzisiaj XD

Kod:

using System.Collections;
using System.Collections.Generic;
using UnityEngine;

public class Controller : MonoBehaviour
{
    private Vector3 PlayerMovementInput;
    private Vector2 PlayerMouseInput;
    private float xRot;

    [SerializeField] private Transform FeetTransform;
    [SerializeField] private LayerMask FloorMask;
    [SerializeField] private Rigidbody PlayerBody;
    [SerializeField] private Camera PlayerCamera;
    [Space]
    [SerializeField] private float Speed;
    [SerializeField] private float Sensitivity;
    [SerializeField] private float Jumpforce;
    [SerializeField] private float Sprint;
    // Update is called once per frame
    void Update()
    {
        PlayerMovementInput = new Vector3(Input.GetAxis("Horizontal"), 0f, Input.GetAxis("Vertical"));
        PlayerMouseInput = new Vector2(Input.GetAxis("Mouse X"), Input.GetAxis("Mouse Y"));
        MovePlayer();
        MovePlayerCamera();
    }
    private void MovePlayer()
    {
        Vector3 MoveVector = transform.TransformDirection(PlayerMovementInput) * Speed;
        PlayerBody.velocity = new Vector3(MoveVector.x, PlayerBody.velocity.y, MoveVector.z);
        if (Input.GetKeyDown(KeyCode.Space))
        {
            if (Physics.CheckSphere(FeetTransform.position, 0.1f, FloorMask))
            {
                PlayerBody.AddForce(Vector3.up * Jumpforce, ForceMode.Impulse);
            }
        }
    }
    private void MovePlayerCamera()
    {
        xRot -= PlayerMouseInput.y * Sensitivity;

        transform.Rotate(0f, PlayerMouseInput.x * Sensitivity, 0f); 
        PlayerCamera.transform.localRotation = Quaternion.Euler(xRot, 0f, 0f);
    }
}

 

komentarz zamknięcia: Problem rozwiązany

1 odpowiedź

0 głosów
odpowiedź 31 maja 2022 przez Routa Nowicjusz (160 p.)
Generalnie jestem debilem XD

Miałem cały czas ustawione Drag w Rigidbody na 10 i to stanowiło problem XD

Można zamknąć, albo sam zamknę jak mogę :D

Podobne pytania

0 głosów
0 odpowiedzi 335 wizyt
pytanie zadane 25 września 2018 w Nasze projekty przez mati2210 Obywatel (1,110 p.)
0 głosów
1 odpowiedź 275 wizyt
pytanie zadane 27 kwietnia 2021 w C# przez norbertc Początkujący (410 p.)
0 głosów
3 odpowiedzi 499 wizyt
pytanie zadane 16 grudnia 2015 w C# przez vverum Gaduła (4,340 p.)

92,573 zapytań

141,423 odpowiedzi

319,648 komentarzy

61,959 pasjonatów

Motyw:

Akcja Pajacyk

Pajacyk od wielu lat dożywia dzieci. Pomóż klikając w zielony brzuszek na stronie. Dziękujemy! ♡

Oto polecana książka warta uwagi.
Pełną listę książek znajdziesz tutaj.

Akademia Sekuraka

Kolejna edycja największej imprezy hakerskiej w Polsce, czyli Mega Sekurak Hacking Party odbędzie się już 20 maja 2024r. Z tej okazji mamy dla Was kod: pasjamshp - jeżeli wpiszecie go w koszyku, to wówczas otrzymacie 40% zniżki na bilet w wersji standard!

Więcej informacji na temat imprezy znajdziecie tutaj. Dziękujemy ekipie Sekuraka za taką fajną zniżkę dla wszystkich Pasjonatów!

Akademia Sekuraka

Niedawno wystartował dodruk tej świetnej, rozchwytywanej książki (około 940 stron). Mamy dla Was kod: pasja (wpiszcie go w koszyku), dzięki któremu otrzymujemy 10% zniżki - dziękujemy zaprzyjaźnionej ekipie Sekuraka za taki bonus dla Pasjonatów! Książka to pierwszy tom z serii o ITsec, który łagodnie wprowadzi w świat bezpieczeństwa IT każdą osobę - warto, polecamy!

...