• Najnowsze pytania
  • Bez odpowiedzi
  • Zadaj pytanie
  • Kategorie
  • Tagi
  • Zdobyte punkty
  • Ekipa ninja
  • IRC
  • FAQ
  • Regulamin
  • Książki warte uwagi

Pętla For. Przykład praktycznego zastosowania.

Object Storage Arubacloud
0 głosów
465 wizyt
pytanie zadane 31 maja 2022 w Python przez LLVL Nowicjusz (160 p.)
Witam.
Mam problem ze zrozumieniem do jakiego konkretnego przypadku może zostać wykorzystana pętla for. Znam jej budowę i składnię. Nie wiem gdzie praktycznie można by ją zastosować. Jestem początkującym programistą. Może mi to ktoś zobrazować? Nie tekst pętli, tylko już rezultat.

Byćmoże uda się jakieś zastosowanie w przemyśle i języku SCL. Będzie mi łatwiej zrozumieć, ale nie jest to konieczne.

 

Dzięki i pozdrawiam
komentarz 31 maja 2022 przez VBService Ekspert (252,740 p.)

Mogą być przykłady zastosowania w elektronice np. Programowanie modułów Arduino?

komentarz 31 maja 2022 przez LLVL Nowicjusz (160 p.)
Jasne, chętnie zobaczę. Najlepiej już bez pisania samej funkcji tylko tłumacząc konkretne przykłady.
komentarz 31 maja 2022 przez VBService Ekspert (252,740 p.)
edycja 31 maja 2022 przez VBService

Przykład, przypisanie trybu pracy do poszczególnych pin-ów na płytce

const byte LEDS_PIN[5] = { 13, 12, 11, 10, 9 };

for (byte led: LEDS_PIN)
  pinMode(led, OUTPUT);

 

https://wokwi.com/projects/328789175335649875

2 odpowiedzi

+1 głos
odpowiedź 31 maja 2022 przez adrian17 Ekspert (344,860 p.)

Nie znam zupełnie SCL, zadałeś pytanie w kategorii Python więc:

Chcesz coś zrobić równo 15 razy:

for i in range(15):
    # do stuff here

Chcesz coś zrobić liczbę razy zależną od zmiennej:

n = costam

for i in range(n):
    # do stuff here

Chcesz coś zrobić na każdym znaku tekstu:

tekst = "adsf"
for c in tekst:
    print(c)

Może na każdym elemencie listy:

lista = [5, 10, 1]
for element in lista:
    print(element)

Może na każdej linii tekstu - `splitlines()` zwraca listę więc:

tekst = "linia \n linia \n linia"