a) chociażby https://itch.io/, a jeżeli chcesz coś wydać (i na tym zarabiać) bez platformy pośredniczącej to pozdro.
b) aż tak się nie rozpędzaj. To, że wydasz jakąś gierkę, to nie znaczy, że ona w ogóle na siebie zarobi, a co innego zakładać, że będzie dostarczać Ci miesięcznego dochodu.
Nie podchodź do tematu na zasadzie "zrobię sobie grę i będę na niej zarabiał", bo będzie Cię czekać twarde lądowanie. Jest wiele gier robionych przez pojedyncze osoby, które w okresie 12 miesięcy od wydania nie przekroczyły 100 sprzedanych kopii (po i tak niskiej cenie) - gdzie i tak część z odbiorców stanowią znajomi developera. A do tego jeszcze musisz odjąć opłatę dla platformy i podatek. Wielu jest potem podłamanych takim rozwojem spraw i nie robi już więcej takich projektów, bo szkoda im na to czasu.
Obecnie, jeżeli chcesz wydać grę samemu i mieć jako taką pewność, że będzie ona miała jakikolwiek odbiór to musisz zacząć zbierać potencjalną grupę odbiorców już wcześniej. Np. poprzez dev logi na YT.