• Najnowsze pytania
  • Bez odpowiedzi
  • Zadaj pytanie
  • Kategorie
  • Tagi
  • Zdobyte punkty
  • Ekipa ninja
  • IRC
  • FAQ
  • Regulamin
  • Książki warte uwagi

Zarabianie na unity niepełnoletnio

VPS Starter Arubacloud
+1 głos
517 wizyt
pytanie zadane 21 maja 2022 w Rozwój zawodowy, nauka, praca przez niezalogowany
Witajcie, generalnie to jestem osobą niepełnoletnią. Dopiero uczę się unity ale w przyszłości mam zamiar wydać grę. I tu mam dwa pytania

a) jak mogę wydać grę na komputer (bez bluestacksa etc.)

b) czy jeżeli zarobki nie przekroczą 3000 zł miesięcznie, czy jako osoba w wieku poniżej 18 mogę jakoś zarobić bez zgłaszania firmy i odprowadzenia podatków? gra ma być darmowa, chodzi o zarobki z wersji premium tej gry

 

( i ewentualnie gdzie da się wrzucić grę żeby zarabiać )
komentarz 22 maja 2022 przez Wiciorny Ekspert (269,120 p.)
Przychód pasywny nie wynosi 3000 zł .

2 odpowiedzi

0 głosów
odpowiedź 21 maja 2022 przez Apled Dyskutant (9,520 p.)

a) chociażby https://itch.io/, a jeżeli chcesz coś wydać (i na tym zarabiać) bez platformy pośredniczącej to pozdro.

b) aż tak się nie rozpędzaj. To, że wydasz jakąś gierkę, to nie znaczy, że ona w ogóle na siebie zarobi, a co innego zakładać, że będzie dostarczać Ci miesięcznego dochodu.

Nie podchodź do tematu na zasadzie "zrobię sobie grę i będę na niej zarabiał", bo będzie Cię czekać twarde lądowanie. Jest wiele gier robionych przez pojedyncze osoby, które w okresie 12 miesięcy od wydania nie przekroczyły 100 sprzedanych kopii (po i tak niskiej cenie) - gdzie i tak część z odbiorców stanowią znajomi developera. A do tego jeszcze musisz odjąć opłatę dla platformy i podatek. Wielu jest potem podłamanych takim rozwojem spraw i nie robi już więcej takich projektów, bo szkoda im na to czasu.

Obecnie, jeżeli chcesz wydać grę samemu i mieć jako taką pewność, że będzie ona miała jakikolwiek odbiór to musisz zacząć zbierać potencjalną grupę odbiorców już wcześniej. Np. poprzez dev logi na YT.

 

komentarz 21 maja 2022 przez niezalogowany
Rozumiem. Nie liczę na ogromne zarobki, wręcz nie liczę na żadne. Chce być uprawniony tylko jak można by było to poprowadzić w przyszłości o ile wypali. Jak z kwestią podatków itp.?
 

Dziekuje za odpowiedź w każdym razie.
komentarz 21 maja 2022 przez Apled Dyskutant (9,520 p.)

Taki Steam ma całą stronę poświęconą podatkom https://partner.steamgames.com/doc/finance/taxfaq. Inne platformy na pewno mają swoje odpowiedniki.

Ale najlepiej to sobie na razie daruj takie tematy. Mówisz, że dopiero zaczynasz naukę Unity, więc skup się na nauce, a nie rozmarzaniach o wydaniu gry. Małe kroczki. Szkoda zawracać sobie głowę tym jak wydać grę, kiedy nawet nie masz nic zrobionego.

1
komentarz 21 maja 2022 przez niezalogowany
Jasne. W takim razie skupiam się na nauce, wydaje się ona dla mnie przyjemna wiec nie będę sobie zawracać głowy. Ewentualnie wrócę tu za rok i wtedy dopytam się o resztę.

Naprawde dzięki za pomoc, miłego dnia
0 głosów
odpowiedź 22 maja 2022 przez Wiciorny Ekspert (269,120 p.)

Możesz prowadzić działalność nierejestrową: jeżeli przychody z twojej działalności w żadnym miesiącu 2022 roku nie przekroczą kwoty 1505 zł (50 proc. kwoty minimalnego wynagrodzenia) w okresie ostatnich 60 miesięcy (5 lat) nie wykonywałeś lub nie wykonywałaś działalności gospodarczej.

 Teoretycznie możesz, praktycznie też - ale tu wchodzi juz zaufanie osoby postronnej i tego kto będzie Ci dawał zlecenie, czy będzie to umowa, czy nie, czy ryczałt czy po prostu " tzw na słowo". 
Co do gry to nie takie proste, Ciebie też  pociągają za to koszty : licencji, wydania etc. po drugie na grze jak już masz zarabiać, to musisz prowadzić działalność, chyba że gre będziesz sprzedwał nie serwisem, a po prostu "na słowo".

 

gra ma być darmowa, chodzi o zarobki z wersji premium tej gry

Jeśli gra nie bedzie w serwisie, to tak " na forach, na słowo" możesz komus przesylac gre i premium w ramach dorabiania, ale tak to niestety musisz mieć działalność 

komentarz 22 maja 2022 przez Apled Dyskutant (9,520 p.)

 Ciebie też  pociągają za to koszty : licencji,

Podstawowa licencja Unity to dalej 100k$ dochodu rocznego, więc koszty licencji akurat można pominąć.

komentarz 22 maja 2022 przez Wiciorny Ekspert (269,120 p.)
mówie o licencji na "gre" nie na Unity.  Prawa autorskie, etc. to wszystko kosztuje to nie jest tak, że sobie robisz gre chcesz na niej zarabiać i tak sobie wrzucasz w internet.

Podobne pytania

0 głosów
1 odpowiedź 489 wizyt
pytanie zadane 8 listopada 2021 w Systemy operacyjne, programy przez Bartek12 Mądrala (5,510 p.)
0 głosów
2 odpowiedzi 327 wizyt
0 głosów
0 odpowiedzi 98 wizyt
pytanie zadane 18 lipca 2019 w Rozwój zawodowy, nauka, praca przez wsnofi Bywalec (2,680 p.)

92,451 zapytań

141,261 odpowiedzi

319,073 komentarzy

61,853 pasjonatów

Motyw:

Akcja Pajacyk

Pajacyk od wielu lat dożywia dzieci. Pomóż klikając w zielony brzuszek na stronie. Dziękujemy! ♡

Oto polecana książka warta uwagi.
Pełną listę książek znajdziesz tutaj.

Akademia Sekuraka

Akademia Sekuraka 2024 zapewnia dostęp do minimum 15 szkoleń online z bezpieczeństwa IT oraz dostęp także do materiałów z edycji Sekurak Academy z roku 2023!

Przy zakupie możecie skorzystać z kodu: pasja-akademia - użyjcie go w koszyku, a uzyskacie rabat -30% na bilety w wersji "Standard"! Więcej informacji na temat akademii 2024 znajdziecie tutaj. Dziękujemy ekipie Sekuraka za taką fajną zniżkę dla wszystkich Pasjonatów!

Akademia Sekuraka

Niedawno wystartował dodruk tej świetnej, rozchwytywanej książki (około 940 stron). Mamy dla Was kod: pasja (wpiszcie go w koszyku), dzięki któremu otrzymujemy 10% zniżki - dziękujemy zaprzyjaźnionej ekipie Sekuraka za taki bonus dla Pasjonatów! Książka to pierwszy tom z serii o ITsec, który łagodnie wprowadzi w świat bezpieczeństwa IT każdą osobę - warto, polecamy!

...