• Najnowsze pytania
  • Bez odpowiedzi
  • Zadaj pytanie
  • Kategorie
  • Tagi
  • Zdobyte punkty
  • Ekipa ninja
  • IRC
  • FAQ
  • Regulamin
  • Książki warte uwagi

Zarabianie na unity niepełnoletnio

+1 głos
97 wizyt
pytanie zadane 21 maja w Rozwój zawodowy, nauka, szkoła, praca przez Tosiek Nowicjusz (130 p.)
Witajcie, generalnie to jestem osobą niepełnoletnią. Dopiero uczę się unity ale w przyszłości mam zamiar wydać grę. I tu mam dwa pytania

a) jak mogę wydać grę na komputer (bez bluestacksa etc.)

b) czy jeżeli zarobki nie przekroczą 3000 zł miesięcznie, czy jako osoba w wieku poniżej 18 mogę jakoś zarobić bez zgłaszania firmy i odprowadzenia podatków? gra ma być darmowa, chodzi o zarobki z wersji premium tej gry

 

( i ewentualnie gdzie da się wrzucić grę żeby zarabiać )
komentarz 22 maja przez Wiciorny Ekspert (221,630 p.)
Przychód pasywny nie wynosi 3000 zł .

2 odpowiedzi

0 głosów
odpowiedź 21 maja przez Apled Gaduła (4,920 p.)

a) chociażby https://itch.io/, a jeżeli chcesz coś wydać (i na tym zarabiać) bez platformy pośredniczącej to pozdro.

b) aż tak się nie rozpędzaj. To, że wydasz jakąś gierkę, to nie znaczy, że ona w ogóle na siebie zarobi, a co innego zakładać, że będzie dostarczać Ci miesięcznego dochodu.

Nie podchodź do tematu na zasadzie "zrobię sobie grę i będę na niej zarabiał", bo będzie Cię czekać twarde lądowanie. Jest wiele gier robionych przez pojedyncze osoby, które w okresie 12 miesięcy od wydania nie przekroczyły 100 sprzedanych kopii (po i tak niskiej cenie) - gdzie i tak część z odbiorców stanowią znajomi developera. A do tego jeszcze musisz odjąć opłatę dla platformy i podatek. Wielu jest potem podłamanych takim rozwojem spraw i nie robi już więcej takich projektów, bo szkoda im na to czasu.

Obecnie, jeżeli chcesz wydać grę samemu i mieć jako taką pewność, że będzie ona miała jakikolwiek odbiór to musisz zacząć zbierać potencjalną grupę odbiorców już wcześniej. Np. poprzez dev logi na YT.

 

komentarz 21 maja przez Tosiek Nowicjusz (130 p.)
Rozumiem. Nie liczę na ogromne zarobki, wręcz nie liczę na żadne. Chce być uprawniony tylko jak można by było to poprowadzić w przyszłości o ile wypali. Jak z kwestią podatków itp.?
 

Dziekuje za odpowiedź w każdym razie.
komentarz 21 maja przez Apled Gaduła (4,920 p.)

Taki Steam ma całą stronę poświęconą podatkom https://partner.steamgames.com/doc/finance/taxfaq. Inne platformy na pewno mają swoje odpowiedniki.

Ale najlepiej to sobie na razie daruj takie tematy. Mówisz, że dopiero zaczynasz naukę Unity, więc skup się na nauce, a nie rozmarzaniach o wydaniu gry. Małe kroczki. Szkoda zawracać sobie głowę tym jak wydać grę, kiedy nawet nie masz nic zrobionego.

1
komentarz 21 maja przez Tosiek Nowicjusz (130 p.)
Jasne. W takim razie skupiam się na nauce, wydaje się ona dla mnie przyjemna wiec nie będę sobie zawracać głowy. Ewentualnie wrócę tu za rok i wtedy dopytam się o resztę.

Naprawde dzięki za pomoc, miłego dnia
0 głosów
odpowiedź 22 maja przez Wiciorny Ekspert (221,630 p.)

Możesz prowadzić działalność nierejestrową: jeżeli przychody z twojej działalności w żadnym miesiącu 2022 roku nie przekroczą kwoty 1505 zł (50 proc. kwoty minimalnego wynagrodzenia) w okresie ostatnich 60 miesięcy (5 lat) nie wykonywałeś lub nie wykonywałaś działalności gospodarczej.

 Teoretycznie możesz, praktycznie też - ale tu wchodzi juz zaufanie osoby postronnej i tego kto będzie Ci dawał zlecenie, czy będzie to umowa, czy nie, czy ryczałt czy po prostu " tzw na słowo". 
Co do gry to nie takie proste, Ciebie też  pociągają za to koszty : licencji, wydania etc. po drugie na grze jak już masz zarabiać, to musisz prowadzić działalność, chyba że gre będziesz sprzedwał nie serwisem, a po prostu "na słowo".

 

gra ma być darmowa, chodzi o zarobki z wersji premium tej gry

Jeśli gra nie bedzie w serwisie, to tak " na forach, na słowo" możesz komus przesylac gre i premium w ramach dorabiania, ale tak to niestety musisz mieć działalność 

komentarz 22 maja przez Apled Gaduła (4,920 p.)

 Ciebie też  pociągają za to koszty : licencji,

Podstawowa licencja Unity to dalej 100k$ dochodu rocznego, więc koszty licencji akurat można pominąć.

komentarz 22 maja przez Wiciorny Ekspert (221,630 p.)
mówie o licencji na "gre" nie na Unity.  Prawa autorskie, etc. to wszystko kosztuje to nie jest tak, że sobie robisz gre chcesz na niej zarabiać i tak sobie wrzucasz w internet.

Podobne pytania

0 głosów
1 odpowiedź 93 wizyt
pytanie zadane 8 listopada 2021 w Systemy operacyjne, programy przez Bartek12 Mądrala (5,510 p.)
0 głosów
2 odpowiedzi 106 wizyt
0 głosów
0 odpowiedzi 56 wizyt

88,311 zapytań

136,904 odpowiedzi

305,517 komentarzy

58,593 pasjonatów

Motyw:

Akcja Pajacyk

Pajacyk od wielu lat dożywia dzieci. Pomóż klikając w zielony brzuszek na stronie. Dziękujemy! ♡

Sklep oferujący ćwiczenia JavaScript, PHP, rozmowy rekrutacyjne dla programistów i inne materiały

Oto dwie polecane książki warte uwagi. Pełną listę znajdziesz tutaj.

...