Tl:DR
To, który case się wybrał, masz zapisane w zmiennej przeciwnik
Switch-case to jedna z instrukcji warunkowych, można jej używać zamiennie z if
Czyli ten kod
switch(przeciwnik){
case 1:{
cout << "Otrzymujesz 10 XP" << endl;
cout << "Po walce tracisz 2 pkt zdrowia" << endl;
break;
}
case 2:{
cout << "Otrzymujesz 5 XP" << endl;
cout << "Tracisz 1 pkt zdrowia" << endl;
break;
}
}
Można zamienić na
If(przeciwnik == 1){
cout << "Otrzymujesz 10 XP" << endl; cout << "Po walce tracisz 2 pkt zdrowia" << endl;
} else if (przeciwnik == 2){
cout << "Otrzymujesz 5 XP" << endl; cout << "Tracisz 1 pkt zdrowia" << endl;
}
Do czego zmierzam. Zmień switch sprawdza po kolej czy wartość w nawiasie jest taka sama jak przy case. Czyli wywoła się to, co jest równe wartości zmiennej przeciwnik. W tej właśnie zmiennej masz zapisaną tę wartość, a więc też, który case się wywołał.
Z dodaniem XP myślę że sobie poradzisz