• Najnowsze pytania
  • Bez odpowiedzi
  • Zadaj pytanie
  • Kategorie
  • Tagi
  • Zdobyte punkty
  • Ekipa ninja
  • IRC
  • FAQ
  • Regulamin
  • Książki warte uwagi

Potrzeba więcej prądu do arduino mega

VPS Starter Arubacloud
+1 głos
339 wizyt
pytanie zadane 11 kwietnia 2022 w Sprzęt komputerowy przez Pasjans Początkujący (280 p.)
Jestem nowy w świecie elektroniki i mam problem, który mnie zagiął. Wygląda na to, że mój projekt wymaga zbyt wiele prądu i 5V na płytce nie wystarcza. Kiedy program się uruchamia, poszczególne komponenty się wyłączają. Czy jest jakiś sposób, aby "dołożyć" prąd do arduino? W sieci znalazłem, że można użyć konwertera AC/DC, jednak wtedy mój projekt (robot) byłby na stałe przymocowany do gniazdka. Póki co używałem 6 baterii AA 1,5V do zasilania. Jeżeli to ma jakieś znaczenie to używam Arduino MEGA, 2 silników krokowych, 2 silników servo, modułu bluetooth i buzzera.
komentarz 11 kwietnia 2022 przez adrian17 Ekspert (344,100 p.)
Chwila chwila. Czy wszystkie komponenty, w tym silniki krokowe i serva, są zasilane z tych samych baterii? W szczególności, w jaki sposób zasilasz silniki? Bezpośrednio z atmegi? Co to za modele silników/serw?

1 odpowiedź

+1 głos
odpowiedź 11 kwietnia 2022 przez Oscar Nałogowiec (29,290 p.)
Zasilasz silniki ze stabilizowanego napięcia 5V?

W pierwszej kolejności to pomierz wszystko co możesz. Przynajmniej pobierany prąd i napięcie zasilające pod obciążeniem.

Potem sprawdź, czy to siadają baterie, może masz za słabe połączenia. Masz jakiś koszyczek na te baterie?

Jak to nie pomoże to zastąp te baterie dwoma akumulatorkami 18650 (łatwo dostępne), tylko kup też ładowarkę.

Jak i to nie pomoże to modelarski pakiet 2S.

 

Fajnie by było, gdybyś zapodał przynajmniej fragmenty schematu tego "robota", te dotyczące zasilania i podłączenia silników.
komentarz 11 kwietnia 2022 przez adrian17 Ekspert (344,100 p.)
edycja 11 kwietnia 2022 przez adrian17