Dzięki za pomoc, rzeczywiście winą był float, chciałem rozbudować funkcję w przyszłości żeby zwracała liczbę i nie spodziewałem się że to może mieć wpływ na samo działanie funkcji.
Mam jeszcze jedno pytanko przy okazji, a mianowicie napisałem funkcję:
srand(time(NULL));
int r;
do
{
r = rand();
}
while (r>length-1);
return r;
chcę ją wywołać w mainie bądź innej funkcji, żeby uzupełniała tablicę kolejnymi losowymi ale nie takimi samymi liczbami, korzystając z pętli:
for (int i=0; i<10; i++)
{
liczba=LosujIndeks(100);
cout << endl << liczba;
}
niestety program wyrzuca w każdym cyklu pętli te same liczby, po każdym uruchomieniu programu liczby są inne ale między sobą się nie różnią. Jak mogę wywołać funkcję, ażeby za każdym razem od początku losowała liczbę a nie wyrzucała to co wylosowała "w pierwszym podejściu"?
E: już sobie poradziłem, problemem było wywoływanie za każdym razem "srand(time(NULL));" w funkcji, przeniesienie wywołania sranda do maina rozwiązało problem. Pozdrawiam serdecznie.