• Najnowsze pytania
  • Bez odpowiedzi
  • Zadaj pytanie
  • Kategorie
  • Tagi
  • Zdobyte punkty
  • Ekipa ninja
  • IRC
  • FAQ
  • Regulamin
  • Książki warte uwagi

Jakie są bardzo skomplikowane i często używane rzeczy w C++?

VPS Starter Arubacloud
0 głosów
348 wizyt
pytanie zadane 29 marca 2022 w C i C++ przez Daaa22 Dyskutant (8,250 p.)
Lubię czasami w domu pogłowić się nad jakimś bardziej skomplikowanym algorytmem albo optymalizacją czegoś co już zrobiłem. Ostatnio nauczyłem się płynnie polimorfizmem posługiwać i zgłębiłem trochę czym różni się funkcja od metody, jak składnia wygląda w przypadku tablicy funkcji i tablicy metod. Co dalej? Jakie są ciekawe, trudne do zrozumienia i względnie przydatne rzeczy których warto się nauczyć? Ogólnie, jak osiągnąć mistrzostwo w posługiwaniu się tym językiem?

1 odpowiedź

+3 głosów
odpowiedź 30 marca 2022 przez SimiVoid Pasjonat (19,790 p.)
wybrane 30 marca 2022 przez Daaa22
 
Najlepsza
Sam programuję w C++ od dobrych 7-8 lat i ten język ciągle mnie zaskakuje.
Wraz z wchodzeniem nowych standardów, pojawiają się ciekawe rzeczy, dzięki którym można przyspieszyć programy, a także ułatwić sobie w pewien sposób prace nad programem.

Nie wiem czy miałeś styczność z takimi zagadnieniami jak:
- przeciążanie operatorów
- konstruktory kopiujące i przenoszące
- wyrażenie prekompilowane constexpr
- szablony klas i funkcji
- wielowątkowość
- wyrażenia lambda

Są to rzeczy, które wykorzystuję dość często w swoich projektach i według mnie są one dość potrzebny i wypadałoby się w miarę orientować w tych zagadnieniach.

Sam pisząc kod produkcyjny w C++ twierdzę, że znajomość tego języka jest na takim poziomie, że w dość sensownych czasie jestem wstanie napisać w teorii dowolny kod, ale jednak twierdzę że nie znam go zbyt dobrze.
komentarz 30 marca 2022 przez Daaa22 Dyskutant (8,250 p.)