Mam opanowaną dużą ilość teorii, co jaka funkcja robi, jak działają pętle, zmienne, wskaźniki, polimorfizm, ogólnie dużo, ale czasami jak pisze kod spotykam się z tym że nie wiem jakiego rozwiązania użyć albo jak powinny wyglądać wzorce projektowe. Przykładowo ostatnio miałem problem z kodem
while(cośtam)
{
vector<Line>::iterator skip; //tu mam problem, bo chciałbym żeby ten skip nie miał jakiegoś śmiecia w pamięci (różne skutki to może mieć) tylko jakiś null ale takie coś w iteratorach nie występuje
for( auto it = Map.begin(); it != Map.end(); it++ )
for( auto iter = it -> line.begin(); iter != it -> line.end(); iter++ )
{
if( iter == skip )
continue;
if(jakiś warunek)
{
skip = iter;
}
}
//tutaj jakiś kod
}
trzeba to robić naokoło deklarując jakiś bool skipExist = false; i warunek potem if(skipExist)? Czy są jakieś ładniejsze sposoby na to? Polecacie jakieś źródła wzorców projektowych?