• Najnowsze pytania
  • Bez odpowiedzi
  • Zadaj pytanie
  • Kategorie
  • Tagi
  • Zdobyte punkty
  • Ekipa ninja
  • IRC
  • FAQ
  • Regulamin
  • Książki warte uwagi

Proceduralne generowanie terenu - Unity

VPS Starter Arubacloud
+1 głos
772 wizyt
pytanie zadane 11 lutego 2022 w OpenGL, Unity przez BarSki13 Obywatel (1,250 p.)

Witam,

Chciałbym spytać czy znacie jakieś tutoriale, strony które pomogłyby mi stworzyć losowo generowany świat w unity.

Chodzi mi o świat typu ocean i wielkie wyspy jako biomy różne. Na dołączonym zdjęciu widać, że świat to ocean i jest wiele dużych wysp. Teren nie ma być nieskończony tylko żeby miał spore rozmiary. Np. jeśli kojarzycie grę stranded deep to ma świat z wyspami, albo valheim gdzie te wyspy są jeszcze większe i jest ocean wokół wysp tak że np. jak byłby statek to może przepłynąć wszędzie.

Z góry dziękuję za odpowiedź,

Pozdrawiam i życzę miłego dnia

Świat generowany proceduralnie, nie nieskończony, napisany w c# 

 

1 odpowiedź

+3 głosów
odpowiedź 11 lutego 2022 przez reaktywny Nałogowiec (40,650 p.)
edycja 11 lutego 2022 przez reaktywny

Z tego co się orientuję, najtrudniejsze jest planowanie miasta, dróg / ulic, węzłów komunikacyjnych - tak, żeby to było z sensem i przypominało rzeczywiste miasta. Algorytmy nie są trywialne, ale masz w necie sporo przykładów / gotowców...

Część rozwiązań jest oparta o algorytmy genetyczne + zasady planowania miast i gospodarowania terenem. Zajrzyj do gotowców na GH zanim zaczniesz sam coś robić.

Nie znam Unity, tym bardziej nie wiem jak w Unity się za to zabrać :) Budowa nieruchomości czy innych obiektów, gór/skał, pojazdów etc w każdym języku i bibliotece/frameworku będzie zbliżona. Unity się nie interesowałem, natomiast jest sporo materiałów na ten temat odnośnie Blendera, szczególnie polecam forum Blender na StackExchange...

Wpisz wujkowi Goolag:

"Unity procedural city"

I na pewno coś znajdziesz.

Ze swojej strony mogę polecić tylko materiały pod Blendera, bo tymi się interesowałem:

python - How can I quickly generate / create a large city without modeling it all by hand? - Blender Stack Exchange
https://blender.stackexchange.com/questions/8545/how-can-i-quickly-generate-create-a-large-city-without-modeling-it-all-by-hand

BlenderCity/citybuilder.py at master · DKozl50/BlenderCity · GitHub
https://github.com/DKozl50/BlenderCity/blob/master/citybuilder.py

ArtStation - Procedural Cityscapes in Blender - Tutorial (day shots)
https://www.artstation.com/artwork/ybVqxR

Poniżej kurs Udemy dla Unity (i Blendera).

Learn to Program & Model Procedural Cities in Unity/Blender | Udemy
https://www.udemy.com/course/procedural-cities-in-unity-blender/

SceneCity: 3D city generator addon for Blender 2.9+
https://www.cgchan.com/

Procedural City Addon - Blender Market
https://blendermarket.com/products/procedural-city-addon

Simplest city generator - Blender Market
https://blendermarket.com/products/simplest-city-generator

Python to nie C#, a Blender to nie Unity, ale pomysły i najważniejsze algorytmy są takie same.

---

Jeśli nie interesują Ciebie miasta, a chcesz mieć tylko ukształtowany teren (np. góry) to sprawa jest dużo prostsza. Tu też odsyłam do gotowych rozwiązań - jeśli nie masz pomysłu jak samemu się za to zabrać :)

Te dwa kursy (a zwłaszcza pierwszy) mogą pomóc:

Procedural Terrain Generation with Unity | Udemy
https://www.udemy.com/course/procedural-terrain-generation-with-unity/

Coding in Unity: Mastering Procedural Mesh Generation | Udemy
https://www.udemy.com/course/coding-in-unity-procedural-mesh-generation/

 

Podobne pytania

+1 głos
1 odpowiedź 1,328 wizyt
0 głosów
1 odpowiedź 848 wizyt
+3 głosów
1 odpowiedź 2,595 wizyt

92,455 zapytań

141,263 odpowiedzi

319,099 komentarzy

61,854 pasjonatów

Motyw:

Akcja Pajacyk

Pajacyk od wielu lat dożywia dzieci. Pomóż klikając w zielony brzuszek na stronie. Dziękujemy! ♡

Oto polecana książka warta uwagi.
Pełną listę książek znajdziesz tutaj.

Akademia Sekuraka

Akademia Sekuraka 2024 zapewnia dostęp do minimum 15 szkoleń online z bezpieczeństwa IT oraz dostęp także do materiałów z edycji Sekurak Academy z roku 2023!

Przy zakupie możecie skorzystać z kodu: pasja-akademia - użyjcie go w koszyku, a uzyskacie rabat -30% na bilety w wersji "Standard"! Więcej informacji na temat akademii 2024 znajdziecie tutaj. Dziękujemy ekipie Sekuraka za taką fajną zniżkę dla wszystkich Pasjonatów!

Akademia Sekuraka

Niedawno wystartował dodruk tej świetnej, rozchwytywanej książki (około 940 stron). Mamy dla Was kod: pasja (wpiszcie go w koszyku), dzięki któremu otrzymujemy 10% zniżki - dziękujemy zaprzyjaźnionej ekipie Sekuraka za taki bonus dla Pasjonatów! Książka to pierwszy tom z serii o ITsec, który łagodnie wprowadzi w świat bezpieczeństwa IT każdą osobę - warto, polecamy!

...