Z tego co się orientuję, najtrudniejsze jest planowanie miasta, dróg / ulic, węzłów komunikacyjnych - tak, żeby to było z sensem i przypominało rzeczywiste miasta. Algorytmy nie są trywialne, ale masz w necie sporo przykładów / gotowców...
Część rozwiązań jest oparta o algorytmy genetyczne + zasady planowania miast i gospodarowania terenem. Zajrzyj do gotowców na GH zanim zaczniesz sam coś robić.
Nie znam Unity, tym bardziej nie wiem jak w Unity się za to zabrać :) Budowa nieruchomości czy innych obiektów, gór/skał, pojazdów etc w każdym języku i bibliotece/frameworku będzie zbliżona. Unity się nie interesowałem, natomiast jest sporo materiałów na ten temat odnośnie Blendera, szczególnie polecam forum Blender na StackExchange...
Wpisz wujkowi Goolag:
"Unity procedural city"
I na pewno coś znajdziesz.
Ze swojej strony mogę polecić tylko materiały pod Blendera, bo tymi się interesowałem:
python - How can I quickly generate / create a large city without modeling it all by hand? - Blender Stack Exchange
https://blender.stackexchange.com/questions/8545/how-can-i-quickly-generate-create-a-large-city-without-modeling-it-all-by-hand
BlenderCity/citybuilder.py at master · DKozl50/BlenderCity · GitHub
https://github.com/DKozl50/BlenderCity/blob/master/citybuilder.py
ArtStation - Procedural Cityscapes in Blender - Tutorial (day shots)
https://www.artstation.com/artwork/ybVqxR
Poniżej kurs Udemy dla Unity (i Blendera).
Learn to Program & Model Procedural Cities in Unity/Blender | Udemy
https://www.udemy.com/course/procedural-cities-in-unity-blender/
SceneCity: 3D city generator addon for Blender 2.9+
https://www.cgchan.com/
Procedural City Addon - Blender Market
https://blendermarket.com/products/procedural-city-addon
Simplest city generator - Blender Market
https://blendermarket.com/products/simplest-city-generator
Python to nie C#, a Blender to nie Unity, ale pomysły i najważniejsze algorytmy są takie same.
---
Jeśli nie interesują Ciebie miasta, a chcesz mieć tylko ukształtowany teren (np. góry) to sprawa jest dużo prostsza. Tu też odsyłam do gotowych rozwiązań - jeśli nie masz pomysłu jak samemu się za to zabrać :)
Te dwa kursy (a zwłaszcza pierwszy) mogą pomóc:
Procedural Terrain Generation with Unity | Udemy
https://www.udemy.com/course/procedural-terrain-generation-with-unity/
Coding in Unity: Mastering Procedural Mesh Generation | Udemy
https://www.udemy.com/course/coding-in-unity-procedural-mesh-generation/