• Najnowsze pytania
  • Bez odpowiedzi
  • Zadaj pytanie
  • Kategorie
  • Tagi
  • Zdobyte punkty
  • Ekipa ninja
  • IRC
  • FAQ
  • Regulamin
  • Książki warte uwagi

question-closed Python, kółko i krzyżyk, IndexError: string out of range

VPS Starter Arubacloud
+1 głos
272 wizyt
pytanie zadane 30 stycznia 2022 w Python przez Michalski9 Początkujący (390 p.)
zamknięte 30 stycznia 2022 przez Michalski9

Witam, 

mam problem, którego nie umiem rozwiązać. Piszę grę kółko i krzyżyk. Mam dwa pliki new_kurs.py zawierający:

import new_kurs as Board

print("Zacznijmy grę:")
player = input("Kto ma zacząć X czy 0: ")

board = Board.Board(player.upper())

while (not board.check_if_win()) and (not board.check_if_draw()):
    board.show_board()
    #x,y = [int(x) for x in input("Podaj współżędne pola na którym chcesz postawić X bądź 0: ").split(" ")]
    x = int(input('Podaj x: '))
    y = int(input('Podaj y: '))
    board.put_to_board(x,y)

board.show_board()
print()
if board.check_if_win():
    if board.get_player() == "X":
        print("Wygrał 0")
    else:
        print("Wybrał X")

else:
    print("Remis nikt nie wygrał.")

i plik executer.py:

class Board:

    def __init__(self, player):
        self.board = [[".", ".", "."], [".", ".", "."], [".", ".", "."]]
        self.player = player
        self.win = False

    def check_if_win(self):
        for x in range(0, 3):
            if self.board[x][0] == self.board[x][1] and self.board[x][1] == self.board[x][2] and (
                    self.board[x][2] == "X" or self.board[x][2] == "O"):
                self.win = True
                return True

        for y in range(0, 3):
            if self.board[y][0] == self.board[y][1] and self.board[y][1] == self.board[y][2] and (
                    self.board[y][2] == "X" or self.board[y][2] == "O"):
                self.win = True
                return True

        if self.board[0][0] == self.board[1][1] and self.board[1][1] == self.board[2][2] and (
                self.board[2][2] == "X" or self.board[2][2] == "O"):
            self.win = True
            return True

        if self.board[0][2] == self.board[1][1] and self.board[1][1] == self.board[2][0] and (
                self.board[2][0] == "X" or self.board[2][0] == "O"):
            self.win == True
            return True

        return False

    def check_if_draw(self):
        if not self.check_if_win():
            for row in self.board:
                for element in row:
                    if element == ".":
                        return False
            return True
        else:
            return False

    def show_board(self):
        print(" 1 2 3")
        numberRow = 1
        for row in self.board:
            print(numberRow, end=" ")
            for element in row:
                print(element, end=" ")
            print()
            numberRow += 1

    def check_if_free(self, x, y):
        return self.board[x - 1][
                   y - 1] == "."  # minus jeden dlatego, że gracz nie wie, że tablice zaczynają się od zawierja

    def change_player(self):
        if self.player == "O":
            self.player = "X"
        else:
            self.player = "O"

    def put_to_board(self, x, y):
        if self.check_if_free(x, y):
            self.board = self.player
            self.change_player()

    def get_player(self):
        return self.player

i mam błąd

I nie jestem w stanie znaleźć błędu, czy ktoś może widzi coś co mi umyka?

komentarz zamknięcia: rozwiązane

1 odpowiedź

+2 głosów
odpowiedź 30 stycznia 2022 przez adrian17 Ekspert (344,100 p.)
wybrane 5 lutego 2022 przez Michalski9
 
Najlepsza
    def put_to_board(self, x, y):
        if self.check_if_free(x, y):
            self.board = self.player
            self.change_player()

self.board wcześniej było listą list, a teraz przypisujesz tutaj stringa :)

1
komentarz 30 stycznia 2022 przez Michalski9 Początkujący (390 p.)
Dzięki <3

Podobne pytania

0 głosów
1 odpowiedź 890 wizyt
pytanie zadane 6 czerwca 2019 w Python przez Ventre90 Obywatel (1,170 p.)
0 głosów
1 odpowiedź 1,544 wizyt
pytanie zadane 2 listopada 2019 w Python przez KitoPlayerPL Nowicjusz (150 p.)
+1 głos
1 odpowiedź 208 wizyt
pytanie zadane 5 kwietnia 2022 w Python przez qwert 100 Obywatel (1,250 p.)

92,453 zapytań

141,262 odpowiedzi

319,086 komentarzy

61,854 pasjonatów

Motyw:

Akcja Pajacyk

Pajacyk od wielu lat dożywia dzieci. Pomóż klikając w zielony brzuszek na stronie. Dziękujemy! ♡

Oto polecana książka warta uwagi.
Pełną listę książek znajdziesz tutaj.

Akademia Sekuraka

Akademia Sekuraka 2024 zapewnia dostęp do minimum 15 szkoleń online z bezpieczeństwa IT oraz dostęp także do materiałów z edycji Sekurak Academy z roku 2023!

Przy zakupie możecie skorzystać z kodu: pasja-akademia - użyjcie go w koszyku, a uzyskacie rabat -30% na bilety w wersji "Standard"! Więcej informacji na temat akademii 2024 znajdziecie tutaj. Dziękujemy ekipie Sekuraka za taką fajną zniżkę dla wszystkich Pasjonatów!

Akademia Sekuraka

Niedawno wystartował dodruk tej świetnej, rozchwytywanej książki (około 940 stron). Mamy dla Was kod: pasja (wpiszcie go w koszyku), dzięki któremu otrzymujemy 10% zniżki - dziękujemy zaprzyjaźnionej ekipie Sekuraka za taki bonus dla Pasjonatów! Książka to pierwszy tom z serii o ITsec, który łagodnie wprowadzi w świat bezpieczeństwa IT każdą osobę - warto, polecamy!

...