• Najnowsze pytania
  • Bez odpowiedzi
  • Zadaj pytanie
  • Kategorie
  • Tagi
  • Zdobyte punkty
  • Ekipa ninja
  • IRC
  • FAQ
  • Regulamin
  • Książki warte uwagi

Nie ruzumiem instrukcji w kodzie.

Object Storage Arubacloud
0 głosów
187 wizyt
pytanie zadane 12 stycznia 2022 w C# przez niezalogowany

Uczę się tworzenia gier i nie rozumiem pewnych instrukcji użytych w kodzie.

Poniżej podaję kod.

1.Po co używać instrukcji [SerializeFiled] aby zmienna była publiczna jak można ustawić zmienną speed na publiczną.

2.Dlaczego jak przypisałem warość zmiennej isRigidbody bezpośrednio w klasie a nie w funkcji Start która jest w tej klasie to wywala mi błąd.

3.Dlaczego funkcja TrGetComponent wysyła pobrną klasę Rigidbody do zmiennej rb jak już znajduje się w zmiennej isRigidbody.

 

 

using System.Collections;
using System.Collections.Generic;
using UnityEngine;
public class SphereController : MonoBehaviour
{
    [Header("Control Settings")]
     [SerializeField]
    private float speed = 1f;
   
    private Rigibody rb;
    private bool isRigidbody;
   


    void Start()
  {

   isRigidbody = TryGetComponent<Rigidbody>(out rb);
    

  }
 

void Update()
{
 

float Hdirection;
float Vdirection;

if (isRigidbody && (Vdirection = Input.GetAxis("Vercital")) !=0)
{
rb.AddTorque(Vdirection * Time.deltaTime * speed, 0, 0);

}

if (isRigidbody && (Hdirection = Input.GetAxis("Horizontal")) !=0)
{
rb.AddTorque(Hdirection * Time.deltaTime * speed, 0, 0);

}




}


}

1 odpowiedź

0 głosów
odpowiedź 12 stycznia 2022 przez adrian17 Ekspert (344,860 p.)

1.Po co używać instrukcji [SerializeFiled] aby zmienna była publiczna jak można ustawić zmienną speed na publiczną.

To jej nie czyni publiczną z punktu widzenia kodu; sprawia tylko że np jest dostępna w panelu inspektora.

2.Dlaczego jak przypisałem warość zmiennej isRigidbody bezpośrednio w klasie a nie w funkcji Start która jest w tej klasie to wywala mi błąd.

Nie napisałeś jak to zrobiłeś i jaki błąd dostałeś.

Jeśli zrobiłeś to po prostu przenosząc linię z `TryGetComponent`, to to nie ma prawa zadziałać, bo nie można ogólnie mieć wykonywanego kodu poza metodami.

3.Dlaczego funkcja TrGetComponent wysyła pobrną klasę Rigidbody do zmiennej rb jak już znajduje się w zmiennej isRigidbody.

Niezbyt rozumiem... component trafia do pola `rb`, a do pola` isRigidBody` trafia informacja czy faktycznie taki component został znaleziony.

(w zasadzie to to pole `isRigidBody` nie jest potrzebne, bo jak nie ma komponentu rigidbody to `rb` będzie nullem, nie?).

Podobne pytania

0 głosów
1 odpowiedź 159 wizyt
pytanie zadane 16 listopada 2017 w Assembler przez asgaard Obywatel (1,300 p.)
0 głosów
0 odpowiedzi 135 wizyt
0 głosów
1 odpowiedź 283 wizyt
pytanie zadane 13 listopada 2022 w Python przez niezalogowany

92,573 zapytań

141,423 odpowiedzi

319,645 komentarzy

61,959 pasjonatów

Motyw:

Akcja Pajacyk

Pajacyk od wielu lat dożywia dzieci. Pomóż klikając w zielony brzuszek na stronie. Dziękujemy! ♡

Oto polecana książka warta uwagi.
Pełną listę książek znajdziesz tutaj.

Akademia Sekuraka

Kolejna edycja największej imprezy hakerskiej w Polsce, czyli Mega Sekurak Hacking Party odbędzie się już 20 maja 2024r. Z tej okazji mamy dla Was kod: pasjamshp - jeżeli wpiszecie go w koszyku, to wówczas otrzymacie 40% zniżki na bilet w wersji standard!

Więcej informacji na temat imprezy znajdziecie tutaj. Dziękujemy ekipie Sekuraka za taką fajną zniżkę dla wszystkich Pasjonatów!

Akademia Sekuraka

Niedawno wystartował dodruk tej świetnej, rozchwytywanej książki (około 940 stron). Mamy dla Was kod: pasja (wpiszcie go w koszyku), dzięki któremu otrzymujemy 10% zniżki - dziękujemy zaprzyjaźnionej ekipie Sekuraka za taki bonus dla Pasjonatów! Książka to pierwszy tom z serii o ITsec, który łagodnie wprowadzi w świat bezpieczeństwa IT każdą osobę - warto, polecamy!

...