• Najnowsze pytania
  • Bez odpowiedzi
  • Zadaj pytanie
  • Kategorie
  • Tagi
  • Zdobyte punkty
  • Ekipa ninja
  • IRC
  • FAQ
  • Regulamin
  • Książki warte uwagi

Nie ruzumiem instrukcji w kodzie.

VPS Starter Arubacloud
0 głosów
184 wizyt
pytanie zadane 12 stycznia 2022 w C# przez niezalogowany

Uczę się tworzenia gier i nie rozumiem pewnych instrukcji użytych w kodzie.

Poniżej podaję kod.

1.Po co używać instrukcji [SerializeFiled] aby zmienna była publiczna jak można ustawić zmienną speed na publiczną.

2.Dlaczego jak przypisałem warość zmiennej isRigidbody bezpośrednio w klasie a nie w funkcji Start która jest w tej klasie to wywala mi błąd.

3.Dlaczego funkcja TrGetComponent wysyła pobrną klasę Rigidbody do zmiennej rb jak już znajduje się w zmiennej isRigidbody.

 

 

using System.Collections;
using System.Collections.Generic;
using UnityEngine;
public class SphereController : MonoBehaviour
{
    [Header("Control Settings")]
     [SerializeField]
    private float speed = 1f;
   
    private Rigibody rb;
    private bool isRigidbody;
   


    void Start()
  {

   isRigidbody = TryGetComponent<Rigidbody>(out rb);
    

  }
 

void Update()
{
 

float Hdirection;
float Vdirection;

if (isRigidbody && (Vdirection = Input.GetAxis("Vercital")) !=0)
{
rb.AddTorque(Vdirection * Time.deltaTime * speed, 0, 0);

}

if (isRigidbody && (Hdirection = Input.GetAxis("Horizontal")) !=0)
{
rb.AddTorque(Hdirection * Time.deltaTime * speed, 0, 0);

}




}


}

1 odpowiedź

0 głosów
odpowiedź 12 stycznia 2022 przez adrian17 Ekspert (344,100 p.)

1.Po co używać instrukcji [SerializeFiled] aby zmienna była publiczna jak można ustawić zmienną speed na publiczną.

To jej nie czyni publiczną z punktu widzenia kodu; sprawia tylko że np jest dostępna w panelu inspektora.

2.Dlaczego jak przypisałem warość zmiennej isRigidbody bezpośrednio w klasie a nie w funkcji Start która jest w tej klasie to wywala mi błąd.

Nie napisałeś jak to zrobiłeś i jaki błąd dostałeś.

Jeśli zrobiłeś to po prostu przenosząc linię z `TryGetComponent`, to to nie ma prawa zadziałać, bo nie można ogólnie mieć wykonywanego kodu poza metodami.

3.Dlaczego funkcja TrGetComponent wysyła pobrną klasę Rigidbody do zmiennej rb jak już znajduje się w zmiennej isRigidbody.

Niezbyt rozumiem... component trafia do pola `rb`, a do pola` isRigidBody` trafia informacja czy faktycznie taki component został znaleziony.

(w zasadzie to to pole `isRigidBody` nie jest potrzebne, bo jak nie ma komponentu rigidbody to `rb` będzie nullem, nie?).

Podobne pytania

0 głosów
1 odpowiedź 155 wizyt
pytanie zadane 16 listopada 2017 w Assembler przez asgaard Obywatel (1,300 p.)
0 głosów
0 odpowiedzi 131 wizyt
0 głosów
1 odpowiedź 257 wizyt
pytanie zadane 13 listopada 2022 w Python przez niezalogowany

92,452 zapytań

141,262 odpowiedzi

319,077 komentarzy

61,854 pasjonatów

Motyw:

Akcja Pajacyk

Pajacyk od wielu lat dożywia dzieci. Pomóż klikając w zielony brzuszek na stronie. Dziękujemy! ♡

Oto polecana książka warta uwagi.
Pełną listę książek znajdziesz tutaj.

Akademia Sekuraka

Akademia Sekuraka 2024 zapewnia dostęp do minimum 15 szkoleń online z bezpieczeństwa IT oraz dostęp także do materiałów z edycji Sekurak Academy z roku 2023!

Przy zakupie możecie skorzystać z kodu: pasja-akademia - użyjcie go w koszyku, a uzyskacie rabat -30% na bilety w wersji "Standard"! Więcej informacji na temat akademii 2024 znajdziecie tutaj. Dziękujemy ekipie Sekuraka za taką fajną zniżkę dla wszystkich Pasjonatów!

Akademia Sekuraka

Niedawno wystartował dodruk tej świetnej, rozchwytywanej książki (około 940 stron). Mamy dla Was kod: pasja (wpiszcie go w koszyku), dzięki któremu otrzymujemy 10% zniżki - dziękujemy zaprzyjaźnionej ekipie Sekuraka za taki bonus dla Pasjonatów! Książka to pierwszy tom z serii o ITsec, który łagodnie wprowadzi w świat bezpieczeństwa IT każdą osobę - warto, polecamy!

...