Witam, jakiś czas temu postanowiłem spróbować napisać swoją pierwszą grę w C++. Na youtube znalazłem tutorial ciekawy tutorial tworzenia gry Pong używając WinAPI, z którym nigdy nie miałem do czynienia, lecz wszystko wyglądało bardzo interesująco, więc z ciekawości zacząłem podążać za tym poradnikiem. Po ukończeniu tutorialu, dodałem kilka rzeczy od siebie, typu ekran końca gry, czy pauzy. Z powodu tego, że gra ma w zamyśle zajmować cały ekran, chciałem stworzyć przycisk, po którego wybraniu strzałkami i wciśnięciu enter, użytkownik będzie mógł wyjść z gry (inaczej zamknąć okno). Tu pojawia się moje pytanie, czy jest jakaś funkcja, którą mógłbym to zrobić? Wiem, że w funkcji LRESULT CALLBACK można umieścić switch pobierającego odpowiednią wiadomość zwrotną WM_CLOSE, czy WM_DESTROY, ale czy mogę jakoś wywołać zamknięcie okna poza tą funkcją?
if (wcisniety(BUTTON_RIGHT)) {
hot_button++;
if (hot_button > 2)
{
hot_button = 0;
}
}
else if (wcisniety(BUTTON_LEFT)) {
hot_button--;
if (hot_button < 0)
{
hot_button = 2;
}
}
if (wcisniety(BUTTON_ENTER)) {
if (hot_button == 0) {
obecny_tryb = GM_GAMEPLAY; // Przycisk do włączenia trybu singleplayer
przeciwnik_komputer = 1;
}
else if (hot_button == 1) {
obecny_tryb = GM_GAMEPLAY; // Przycisk do włączenia trybu multiplayer
przeciwnik_komputer = 0;
}
else if (hot_button == 2) {
// Jeśli zostałby spełniony ten warunek, okno ma się zamknąć
}
}