• Najnowsze pytania
  • Bez odpowiedzi
  • Zadaj pytanie
  • Kategorie
  • Tagi
  • Zdobyte punkty
  • Ekipa ninja
  • IRC
  • FAQ
  • Regulamin
  • Książki warte uwagi

SFML - Projekt, czy dobry wybór

0 głosów
460 wizyt
pytanie zadane 30 sierpnia 2015 w C i C++ przez Adrian1999 Nałogowiec (34,570 p.)
Witam wszystkich serdecznie, postawiłem sobie w końcu cel i mam również w końcu pomysł! Teraz czas na realizacje jego, czy w SFMLU dałbym radę stworzyć grę 2D typu Warcraft / BattleRealms? Czy polecacie się przesiąść na coś innego typu silnik, jak tak to jaki.

5 odpowiedzi

0 głosów
odpowiedź 30 sierpnia 2015 przez NoName Mądrala (5,640 p.)
sfml jak najbardziej będzie ok ;)
0 głosów
odpowiedź 30 sierpnia 2015 przez Patrycjerz Mędrzec (192,320 p.)
Wg mnie SFML jest bardzo dobrym pomysłem. Możliwość integracji z OpenGL bardzo zwiększa jego możliwości. Do prostych gier jest jak znalazł.
komentarz 30 sierpnia 2015 przez Patrycjerz Mędrzec (192,320 p.)

Jeśli mówisz, że masz kilka lat na zrobienie tego projektu, to radzę ci pierwszy rok przeznaczyć na skrupulatny projekt z jego dokumentacją (założenia gry oraz schematyczna budowa kodu). Dzięki temu będziesz mógł zawsze wrócić do jej pisania i nie zniechęcisz się przez brak pomysłów i ogólny misz masz w mózgu smiley

0 głosów
odpowiedź 30 sierpnia 2015 przez niezalogowany
będzie z tym masa pracy ale myślę że sfml bedzie bardzo dobrym wyborem
komentarz 30 sierpnia 2015 przez Adrian1999 Nałogowiec (34,570 p.)
No o to chodzi masa pracy Mua :** ( to dla pracy nie dla ciebie ) w końcu jest jakiś pomysł na projekt, a gdy się nad nim głębiej pomyśli można zrobić pracę grupową na forum. W dodatku jeżeli się uda go zrobić to zgaduje w przyszłości jeżeli miałbym prace magisterską robić, to bym już miał zrobioną ( tak daleko już wysięgam! )
komentarz 30 sierpnia 2015 przez niezalogowany
@chmod - jak się chce zrobić porządną grę, to trzeba na to poświęcić masę pracy ;)
komentarz 30 sierpnia 2015 przez Adrian1999 Nałogowiec (34,570 p.)
mam 5-6 lat, myślę że starczy :) A i będzie co do CV wpisać, teraz rozplanować i działać!
komentarz 30 sierpnia 2015 przez niezalogowany
jasnę że tak, jak się chce coś zrobić dobrze to trzeba poświęcic masę czasu i pracy na to i mówiąć wcześćniej że na taki projekt będzie potrzebna masa pracy nie chciałem nikogo zniechęcić tylko w pewnym sięsie podzielić się swoim doświadczeniem ponieważ sam trochę programowałem w SFML i wiem że takie projekt zabierają dużo czasu ale i dają także dużo frajdy.
0 głosów
odpowiedź 30 sierpnia 2015 przez niezalogowany
SFML jest według mnie (jak i innych użytkowników tego forum) najlepszą biblioteką do tworzenia gier 2D (3D też można, no ale cóż, trzeba jednak jeszcze umieć OpenGL). Jest prosta, pisze się w niej obiektowo, no i oczywiście jest darmowa. Najlepiej się jej uczyć z bloga Szymona Siarkiewicza, założę się, że już dużo linków do jego i oficjalnych tutoriali na naszym forum widziałeś, więc już ci linka nie dam, bo już dużo razy kopiowałem ;) No, ale wracając do tematu: bierz SFML-a, jest najlepszy, najpierw się porządnie tego naucz, porób parę małych głupich-nie głupich projekcików, a potem weź się za jakąś hardcorową grę ;D

Pozdrawiam i życzę miłej nauki!
komentarz 30 sierpnia 2015 przez Adrian1999 Nałogowiec (34,570 p.)
Cóż to jest mój ,,Wielki" powrót do SFML-a na początku uczyłem się jego tylko po to by nauczyć się podstaw 2D stworzyłem Arkanoida i wężyka dalej to już poszedłem w 3D a i tego nie żałuje bo z łatwością sobie radzę w silnikach. Szymon Siarkiewicz jednak ma ograniczone lekko kursy ;c Nie ma wszystkiego, osobiście korzystam z poradników na YT pana CodeMadeBeEasy ( czy coś takiego ), mówi bardzo łatwo i przyjemnie da się go zrozumieć.
komentarz 30 sierpnia 2015 przez niezalogowany
Arkanoida, super, wężyka też, jeszcze lepiej! Widać, że wiedzę podstawową, a nawet więcej, to ty już posiadasz ;)

3D, super... Aha, w silnikach. Myślałem, że w OpenGL :P Ale jak ogarniesz porządnie takiego Unreala albo Unity to możesz wszystko ;)

No, niestety, dla Szymona jego blog to takie bardziej hobby i aktualizuje go tak często, jak Mirosław Zelent swój kurs :S

CodeMadeEasy... możliwe, że mówi łatwo i całkiem wolno, ale nie można raczej powiedzieć, że przyjemnie się go słucha :| Mówi, jakby miał jeszcze coś między zębami z poprzedniego obiadu i próbuje to wyjąć językiem i jednocześnie nagrywać ;D Tak, ma fajne tutoriale, ale według mnie, niezbyt się da go słuchać ;)
komentarz 30 sierpnia 2015 przez Patrycjerz Mędrzec (192,320 p.)

Ja i tak uważam, że najlepszym kursem SFML jest po prostu jego świetna dokumentacja. Ja prawie codziennie ją przeglądam, bo jest tak fajna. Nawet jeśli chcesz się czegoś nowego nauczyć, to opisy tych metod są całkowicie wystarczające. Gościu, co ją robił, się bardzo postarał smiley

komentarz 30 sierpnia 2015 przez Adrian1999 Nałogowiec (34,570 p.)
Każdy ma swoje zdanie, i nie ma co tutaj o nie dyskutować :D Ogólnie chciałbym też OpenGl-a się nauczyć czy też DirectX-a ale to co znajduje w internecie to 3/4 nie aktualne, i co się nei zpaytam tutaj to piszą że nie warto się uczyć bo w jednej wersji są buffory, w drugiej się używa po prostu funkcji. Za jakiś czas kupię sobie książke jakąś po angielsku, z Directem prawdopodobnie ale to jeszcze myślę długo.
0 głosów
odpowiedź 30 sierpnia 2015 przez DarkEliat Bywalec (2,810 p.)
Moim zdaniem SFML jest świetny, można dodać muzykę, jest łatwa obługa spritów, tekstu itp. Nadodatek bibliotekę bardzo łatwo się instaluje. Kurs do tej biblioteki masz tutaj: http://cpp0x.pl/kursy/Kurs-SFML-1-6-C++/284
komentarz 30 sierpnia 2015 przez Adrian1999 Nałogowiec (34,570 p.)
Nie obraź się, ale chyba nie patrzysz co wysyłasz, sfml ma wersie 2.3 już jak się nie mylę. A wysłałeś mi kurs do ogromnie przedawnionej wersji ;c ;c
komentarz 30 sierpnia 2015 przez DarkEliat Bywalec (2,810 p.)
Mój błąd, nie wiedziałem, że używasz najnowszej wersji, tu masz link do kursu SFML 2.0: http://cpp0x.pl/kursy/Kurs-SFML-2-x-C++/460

Podobne pytania

0 głosów
1 odpowiedź 675 wizyt
pytanie zadane 29 lipca 2020 w C i C++ przez NieMaJuzNazw Użytkownik (890 p.)
+1 głos
1 odpowiedź 566 wizyt
pytanie zadane 27 maja 2020 w Nasze projekty przez nanautzin Obywatel (1,510 p.)
+2 głosów
8 odpowiedzi 631 wizyt
pytanie zadane 27 kwietnia 2015 w C i C++ przez figorin Bywalec (2,040 p.)

93,423 zapytań

142,420 odpowiedzi

322,637 komentarzy

62,782 pasjonatów

Motyw:

Akcja Pajacyk

Pajacyk od wielu lat dożywia dzieci. Pomóż klikając w zielony brzuszek na stronie. Dziękujemy! ♡

Oto polecana książka warta uwagi.
Pełną listę książek znajdziesz tutaj

VMware Cloud PRO - przenieś swoją infrastrukturę IT do chmury
...