• Najnowsze pytania
  • Bez odpowiedzi
  • Zadaj pytanie
  • Kategorie
  • Tagi
  • Zdobyte punkty
  • Ekipa ninja
  • IRC
  • FAQ
  • Regulamin
  • Książki warte uwagi

Sprzedaż API

Object Storage Arubacloud
+3 głosów
392 wizyt
pytanie zadane 7 grudnia 2021 w Nasze projekty przez kamil Danielski Użytkownik (540 p.)
Chcę zrobić siano na pisanie API. Ucząc się VUEJS napisałem kilka kalkulatorów (5 kalkulatorów fotowoltaiki, różne poziomy zaawansowania, kilka dotacji, kredytów itp) i chciałbym je puścić w świat, tylko nie wiem jak to zrobić. Jaką umowę muszę zawrzeć z klientem. Jak nadać moim API odpowiednią licencję. Jak wystawić moje produkty na allegro, tak aby żaden Janusz nie ukradł mi produktu.

Ostatnio słabo u mnie z kasą i chcę coś zarobić, no.
komentarz 7 grudnia 2021 przez tkz Nałogowiec (42,000 p.)
Idz do radcy pracwnego. To jest tak złożony temat, że nikt tutaj nie udzieli fachowej porady.
komentarz 7 grudnia 2021 przez kamil Danielski Użytkownik (540 p.)
Jestem po studiach prawniczych. Umowę napisze na pewno lepszą niż większość radców. Liczyłem na jakieś proste rady, jak to jest u Was. Zwłaszcza od strony technicznej, jak pokazać API, żeby nikt mi nie ukradł kodu.
1
komentarz 7 grudnia 2021 przez tkz Nałogowiec (42,000 p.)

Jaką umowę muszę zawrzeć z klientem. Jak nadać moim API odpowiednią licencję.

Korzystną. Skoro nie wiesz jaką, to raczej masz marną wiedzę w tej materii. Nadal proponuje iść z tym do doświadczonego radcy prawnego powiązanego z IT. 

Nikt rozsądny nie kupuję kodu poprzez takie serwisy. API, czy inne rozwiązania z gałęzi IT są robione pod "miarę" kupującego. Nawet jeżeli to strona na Wordpressie. 

Ale, przy założeniu, że masz wiedzę z szeroko pojętego prawa, to proponuje wystawić API z przykładowymi ednpointami i krótką instrukcją. Do kodu i tak nie będzie miał nikt dostępu. 

komentarz 7 grudnia 2021 przez Wiciorny Ekspert (270,110 p.)

Jestem po studiach prawniczych. Umowę napisze na pewno lepszą niż większość radców