Cześć wszystkim!
Znajduję się w wielkiej rozterce, ponieważ muszę podjąć decyzję, która będzie decydowała o mojej dalszej przyszłości.
Jestem uczniem 3 klasy w jednym z lepszych techników w Szczecinie na profilu technik informatyk. Od prawie 2 lat pracuję jako Front-End Developer w małej firmie zajmującej się tworzeniem materiałów marketingowych dla deweloperów.
Roboty zaczyna być coraz więcej, klientów coraz więcej oraz pieniądze są coraz większe. Przez to musiałem zaniedbać szkołę, a efektem jest zagrożenie z matematyki (rozszerzenie) i wiszenie na włosku z j. polskiego. Najgorsze jest to, że przez ciągły wzrost obowiązków dochodzę do momentu, w którym nie będę już w stanie dalej pogodzić pracy i nauki w szkole. Mając lekcje od 7 do 15, brakuje mi najzwyczajniej w świecie czasu, aby obsłużyć taką ilość klientów i zleceń.
Wpadłem na pomysł, aby przenieść się do liceum dla dorosłych. Dzięki temu będę mógł skupić się na swojej pracy, szkołę będę miał tylko 4 dni w miesiącu i zdobędę wykształcenie średnie oraz świadectwo maturalne. Niestety, ale w ten sposób stracę zawód.
Pytanie brzmi - czy rzeczywiście ten papier jest mi tak potrzebny, gdybym w przyszłości chciał zmienić swoje miejsce pracy? Czy nie wystarczy mi doświadczenie i umiejętności, które już posiadam?
Prawdę mówiąc, ta szkoła jest dla mnie i tak tylko i wyłącznie formalnością. Idąc do niej, liczyłem, że nauczę się czegoś nowego i rozwinę się jeszcze bardziej. W praktyce niestety wyszło, że jeśli chodzi o programowanie, to żaden nauczyciel nie posiada takiej wiedzy jak ja. Na lekcjach zawodowych zajmuję się swoimi rzeczami, nauczyciele nie zwracają na mnie uwagi, a na koniec i tak ze wszystkiego mam 6-stki.
Z drugiej strony jestem już w 3 klasie i pozostało mi 1,5 roku nauki. Na wakacje pierwszy egzamin zawodowy, a w następnym roku drugi egzamin i matura.