• Najnowsze pytania
  • Bez odpowiedzi
  • Zadaj pytanie
  • Kategorie
  • Tagi
  • Zdobyte punkty
  • Ekipa ninja
  • IRC
  • FAQ
  • Regulamin
  • Książki warte uwagi

C++ gra Pentago i kółko i krzyżyk 6x6

Object Storage Arubacloud
0 głosów
704 wizyt
pytanie zadane 30 listopada 2021 w C i C++ przez niezalogowany
otwarte ponownie 6 grudnia 2021

Zacznę od tego, że jestem bardzo początkująca i średnio radzę sobie z programowaniem. Mam za zadanie jako projekt stworzyć grę konsolową Pentago oraz kółko i krzyżyk na tablicy 6x6. Zaczęłam to "tworzyć", jednak nie poradzę sobie sama, a trochę goni mnie czas. 

Chcę wykorzystać do tego tablicę[6][6]. Gra ma również zawierać możliwość wprowadzenia nazw graczy co zrobiłam za pomocą stringa.  

Określiłam warunki wygranej i remisu wykorzystując funkcję bool, jednak nie wiem czy zrobiłam to prawidłowo. 

Udało mi się stworzyć planszę (nie jest ona według wymagać, ponieważ mam tutaj również problem ze stworzeniem podziału między ćwiartkami planszy). 

Największy problem mam przy określeniu funkcji, która ma odpowiadać za ruch gracza. Powinno to wyglądać, że jeden z graczy wybiera daną ćwiartkę tablicy wykorzystując klawisz q, w, a, s, a następnie numer pola przez numer tak jak cyfry na numlocku. Nie wiem w jaki sposób określić sposób ruchu gracza. Próbowałam określić to na switchu określając case w zależności od wybranej literki ćwiartki, mimo to nadal mam problem z przedstawianiem w jaki sposób miało by to się odnosić do tablicy. 


   I ćwiartka         t[0][0], t[0][1], t[0][2]             II ćwiartka         t[0][3], t[0][4], t[0][5]
q (lewa górna)     t[1][0], t[1][1], t[1][2]            w(prawa górna) t[1][3], t[1][4], t[1][5]
                           t[2][0], t[2][1], t[2][2]                                       t[2][3], t[2][4], t[2][5]

III ćwiartka          t[3][0], t[3][1], t[3][2]           IV ćwiartka         t[3][3], t[3][4], t[3][5]