• Najnowsze pytania
  • Bez odpowiedzi
  • Zadaj pytanie
  • Kategorie
  • Tagi
  • Zdobyte punkty
  • Ekipa ninja
  • IRC
  • FAQ
  • Regulamin
  • Książki warte uwagi

Suma w jezyku C.

VPS Starter Arubacloud
+1 głos
630 wizyt
pytanie zadane 21 listopada 2021 w C i C++ przez Raven2221 Nowicjusz (200 p.)

Witam!

Jestem studentem pierwszego roku informatyki, i dopiero zaczynam przygode z programowaniem. Mam problem z jednym, dosc prostym zadaniem - mam napisac program, ktory bedzie obliczal sume podanej liczby naturalnej. Dla liczby mniejszej od 0 program ma prosic o podanie innej liczby (nie musi wyswietlac komunikatu) Napisalem cos takiego:


#include <stdio.h>
#include <math.h>
int main(){
    int n, suma, i;
    scanf("%d", &n);
    i=0;
    while(n<0){
        scanf("%d", &n);
    }
    for(suma=0; i!=(n+1); i++){
        suma=suma+i;
    }
    printf("%d", suma);
    
}

Program ogolnie dziala - co by nie wpisac ladnie wszystko sumuje. Problem jest tylko w tym, ze zadania sa sprawdzane automatycznie - sa automatycznie poddawane kilku testom. Moj program nie zdaje jednego testu - prawidlowy wynik to 6, a moj program wylicza 0. Niestety nie wiem co to za test, i nie wiem co jest nie tak w tym kodzie.

 

PS: Z gory przepraszam za brak Polskich znakow, pisze z anglojezycznego linuxa.

2
komentarz 21 listopada 2021 przez tkz Nałogowiec (42,000 p.)

bedzie obliczal sume podanej liczby naturalnej

Co to znaczy?

komentarz 21 listopada 2021 przez Raven2221 Nowicjusz (200 p.)
przeniesione 21 listopada 2021 przez ScriptyChris

Dobrze, podaje zatem przyklad zeby bylo jasniej

Σ5 = 1+2+3+4+5 = 15. Takie dzialanie ma rozwiazywac moja petla. Liczba naturalna jest 5, i moja petla ma wyznaczyc jej Σ.

1
komentarz 21 listopada 2021 przez Oscar Nałogowiec (29,290 p.)

6 = 1+2+3 sprawdzałeś ręcznie co twój program piszę jak się poda 3 na wejście?

Dla testów możesz instrukcję print przenieść, a nawet lepiej, skopiować do wnętrza pętli - zobaczysz jakie są kolejne sumy.