• Najnowsze pytania
  • Bez odpowiedzi
  • Zadaj pytanie
  • Kategorie
  • Tagi
  • Zdobyte punkty
  • Ekipa ninja
  • IRC
  • FAQ
  • Regulamin
  • Książki warte uwagi

GameDev, czyli czy nauka silnika Unity ma sens?

Object Storage Arubacloud
0 głosów
597 wizyt
pytanie zadane 17 października 2021 w OpenGL, Unity przez AleX1010 Obywatel (1,320 p.)
Witam.
Przychodzę z prostym problemem, z którym borykam się już od dłuższego czasu. Mianowicie. Chcę na poważnie wejść w gamedev. Jest to jedna ze specjalizacji, która mnie wyjątkowo mocno interesuje. Dylemat pojawił się natomiast w momencie, w którym nadszedł czas na wybór silnika graficznego. Wybór wydaje się być prosty: Unity, albo Unreal Engine. Mi osobiście o wiele bardziej podchodzi Unity, natomiast idąć tokiem myślenia, w którym zakładam to, że w przyszłości chcę zajmować się gamedev'em zawodowo, a nie stworzyć kilka gier 2d i odinstalować silnik pojawia się pewien problem. Unity jest bardzo fajne i wykorzystuje język C#, który poznaję już od dłuższego czasu i przypadł mi on do gustu. Natomiast bazując na mojej wiedzy to realia gamedev'u wyglądają tak, że głównym i podstawowym językiem jest C++, a co za tym idzie jako rozsądny wybór silnika nasuwa się Unreal Engine, który takowy język wykorzystuje. I tutaj moje pytanie. Powiedzcie mi szanowni, czy mam rację, czy może pójść na poważnie w Unity i nie przejmować się za bardzo tym wszystkim?

1 odpowiedź

+2 głosów
odpowiedź 17 października 2021 przez Vese Obywatel (1,160 p.)
wybrane 27 listopada 2021 przez AleX1010
 
Najlepsza

W Unity jak najbardziej tworzy się gry w celu wydania ich, a nie tylko podczas nauki. Przykłady:

  • Angry Birds 2,
  • Pokemon Go,
  • Rust,
  • Subway Surfers,
  • Hearthstone,
  • Among Us.

Takich gier jest jeszcze wiele.

Ważniejszą rolę gra typ produkcji, w jakie chciałbyś być zaangażowany. Jeżeli są to gry typu Indie - niezależne, mniejsze, pozostanie przy Unity będzie dobrym wyborem. Idąc w stronę gier AAA, czyli tych większych, bardziej wymagających, polecałbym Unreal Engine. Zresztą, nie tylko te dwa silniki są dostępne. Istnieją jeszcze takie jak GoDot, CryEngine, Monogame, oraz te w formie bibliotek do języków programowania, bez GUI, czyli np. Phaser (JavaScript), LibGDX (Java).

2
komentarz 18 października 2021 przez niezalogowany
Dużo też zależy od tego gdzie będziesz szukał pracy i jakie będą oferty pracy. Czego będą oczekiwać od kandydata. Różne firmy różne silniki.

Podobne pytania

0 głosów
1 odpowiedź 4,589 wizyt
pytanie zadane 4 kwietnia 2020 w C i C++ przez tonn204 Mądrala (7,440 p.)
0 głosów
1 odpowiedź 690 wizyt
pytanie zadane 25 grudnia 2017 w C# przez marcin99b Szeryf (82,060 p.)
0 głosów
6 odpowiedzi 3,909 wizyt
pytanie zadane 29 marca 2016 w C i C++ przez veryhotshark Obywatel (1,620 p.)

92,551 zapytań

141,397 odpowiedzi

319,528 komentarzy

61,936 pasjonatów

Motyw:

Akcja Pajacyk

Pajacyk od wielu lat dożywia dzieci. Pomóż klikając w zielony brzuszek na stronie. Dziękujemy! ♡

Oto polecana książka warta uwagi.
Pełną listę książek znajdziesz tutaj.

Akademia Sekuraka

Kolejna edycja największej imprezy hakerskiej w Polsce, czyli Mega Sekurak Hacking Party odbędzie się już 20 maja 2024r. Z tej okazji mamy dla Was kod: pasjamshp - jeżeli wpiszecie go w koszyku, to wówczas otrzymacie 40% zniżki na bilet w wersji standard!

Więcej informacji na temat imprezy znajdziecie tutaj. Dziękujemy ekipie Sekuraka za taką fajną zniżkę dla wszystkich Pasjonatów!

Akademia Sekuraka

Niedawno wystartował dodruk tej świetnej, rozchwytywanej książki (około 940 stron). Mamy dla Was kod: pasja (wpiszcie go w koszyku), dzięki któremu otrzymujemy 10% zniżki - dziękujemy zaprzyjaźnionej ekipie Sekuraka za taki bonus dla Pasjonatów! Książka to pierwszy tom z serii o ITsec, który łagodnie wprowadzi w świat bezpieczeństwa IT każdą osobę - warto, polecamy!

...