• Najnowsze pytania
  • Bez odpowiedzi
  • Zadaj pytanie
  • Kategorie
  • Tagi
  • Zdobyte punkty
  • Ekipa ninja
  • IRC
  • FAQ
  • Regulamin
  • Książki warte uwagi

Określenie adresu podsieci

+1 głos
953 wizyt
pytanie zadane 7 października 2021 w Sieci komputerowe, internet przez Księciunio Nowicjusz (130 p.)
Cześć,

Dostałem takie oto zadanie domowe, które przyprawia mnie o ból głowy. Dodam, że jestem uczniem na kursie KKZ INF02 i dopiero zacząłem naukę.

Bardzo bym prosił o wskazanie kierunku albo konkretnego procesu myślowego jak rozwiązać zadanie, a nie gotowe rozwiązanie. Z góry dzięki. A teraz samo zadanie:

Dany jest adres IP w postaci 100.245.121.3 Określ klasę adresu IP, a następnie dla zadanego adresu, zakładając, że z części hosta bierzemy 10 bitów na część podsieci określ:

Liczbę możliwych do zaadresowania podsieci

Liczbę użytecznych adresów IP

Maskę sieci, adres sieciowy i rozgłoszeniowy oraz zakres adresów IP dla 3 użytecznej podsieci

Adres sieciowy podsieci o numerze 15

Adres sieciowy podsieci o numerze 1000
komentarz 7 października 2021 przez VBService Ekspert (256,660 p.)
komentarz 7 października 2021 przez Księciunio Nowicjusz (130 p.)

Oglądałem ten film kilka razy i dalej nie czaję. Tzn rozumiem wszystko o czym jest mowa w filmie bo to są bardzo łatwe przykłady, ale dalej mam problem z obliczeniami dla tej 15 czy 1000 sieci  frown

1 odpowiedź

0 głosów
odpowiedź 8 października 2021 przez rafu007 Stary wyjadacz (12,560 p.)
Cały adres IP ma 32 bity. Maska sieciowa określa ile bitów wchodzi w zakres sieci, a ile pozostaje dla hostów.

Jeśli 10 bitów masz dla hostów to 32-10 = 22. Twoja główna sieć ma maskę 22.

Jeśli masz sieć /24 to maksymalnie możesz mieć 256 sieci z maską /32 gdzie masz tylko jeden adres IP.

Klasę adresu IP sprawdź w sobie w google.

Liczba użytecznych adresów to liczba hostów, czyli liczba dostępnych adresów - adres sieci i adres broadcastowy.
komentarz 9 października 2021 przez Księciunio Nowicjusz (130 p.)