• Najnowsze pytania
  • Bez odpowiedzi
  • Zadaj pytanie
  • Kategorie
  • Tagi
  • Zdobyte punkty
  • Ekipa ninja
  • IRC
  • FAQ
  • Regulamin
  • Książki warte uwagi

Legalna wersja macOS

Object Storage Arubacloud
+1 głos
538 wizyt
pytanie zadane 5 października 2021 w Sprzęt komputerowy przez Adalm Początkujący (290 p.)
Witam. Studiuję informatykę i w nowym semestrze mam przedmiot "Programowanie w języku SWIFT". Uczelnia wymaga użycia środowiska Xcode, które oczywiście jest dostępne na systemach macOS. Z macami nie miałem nigdy do czynienia, a dostęp do komputerów na uczelni jest utrudniony, szczególnie teraz - ze względu na pandemię.

Oczywiście mógłbym teoretycznie zakupić używany sprzęt, ale niestety nie jest to w danej chwili możliwe, gdyż kilka dni wcześniej wydałem swoje oszczędności na zakup "zwykłego" komputera. Również nie widzę sensu wydawania kilu tysięcy złotych na sprzęt, który będę używał tylko pół roku. Nie mam również żadnego znajomego, który byłby w stanie mi pożyczyć jakiegoś macbooka na ten okres czasu.

W związku z tym mam pytanie - czy istnieje jakaś wersja systemu macOS, którą można legalnie uruchomić na komputerze PC (np. na maszynie wirtualnej)? Słyszałem plotki, że istnieje okrojna wersja maca do takich celów, którą można legalnie pobrać z oficjalnej strony Apple. Są to plotki, albo ja nie potrafię wystarczająco korzystać z Wujka Google. Wiem również że istnieje projekt Hackintosh, ale chciałbym w miarę możliwości stosować legalne rozwiązania. Czy jest to w ogóle możliwe w mojej sytuacji? Czy zakup sprzętu jest jedynym rozwiązaniem?
1
komentarz 5 października 2021 przez JakSky Stary wyjadacz (14,770 p.)
Tak, jest możliwość wykupienia VPS z systemem MacOS.(dość drogo wychodzi), wtedy możesz przesyłać obraz na swój komputer.
komentarz 5 października 2021 przez manjaro Nałogowiec (37,390 p.)
A co za różnica jakiego środowiska użyjesz... Używaj takiego jakiego masz i tyle.

4 odpowiedzi

+3 głosów