• Najnowsze pytania
  • Bez odpowiedzi
  • Zadaj pytanie
  • Kategorie
  • Tagi
  • Zdobyte punkty
  • Ekipa ninja
  • IRC
  • FAQ
  • Regulamin
  • Książki warte uwagi

Gra - co, jak i dlaczego poprawić?

Object Storage Arubacloud
0 głosów
121 wizyt
pytanie zadane 21 września 2021 w Python przez Hajpa Użytkownik (880 p.)

Witam!

Udało mi się napisać takie cudo. Wiem, że nie jest to najlepiej napisane, dlatego podpowiedźcie gdzie popełniłem błędy.

Nie wiedziałem jak napisać kod, w zależności od tego, kto zaczyna pierwszy, dlatego rozpisałem to na dwie funkcje.

Proszę o komentarze.

 

import random
pula = [1,2,3,4,5,6,7,8,9,10]
random.shuffle(pula)
#print(pula)
computerChoice = 0
playerChoice = 0

playerTurn = False
computerTurn = False
endGame = False
x = 0
t = 0

def playerFirst(t):
	for x in range(0, 9):
		t = x +1
		print("runda: " + str(t))
		pShot = input("Twoja kolej...")
		pShot = int(pShot)
		if pShot == computerChoice:
			print("Wygrałeś!")
			return t
# computerTurn
		cShot = (pula[x])
		print("Strzelam " + str(cShot))
		if cShot == playerChoice:
			print("Wygrałem!")
			return t

def computerFirst(x):
	for x in range(0, 9): 
		t = x+1
		print("runda: " + str(t))
		cShot = (pula[x])
		print("Strzelam " + str(cShot))
		if cShot == playerChoice:
			print("Wygrałem!")
			return t
# playerTurn
		pShot = input("Twoja kolej...")
		pShot = int(pShot)
		if pShot == computerChoice:
			print("Wygrałeś!")
			return t


# start gry
print("Zaczynajmy grę!")
print("Wybieram liczbę")
computerChoice = (random.randint(1, 10))
print(computerChoice)
playerChoice = input("Wprowadź swoją liczbę")
playerChoice = int(playerChoice)
print(playerChoice)

start = random.randint(1, 2)
if start == 1:
	print("Ja zaczynam!")
	playerTurn = False
	computerTurn = True
	t = computerFirst(x)
else:
	print("Ty zaczynasz!")
	playerTurn = True
	computerTurn = False
	t = playerFirst(x)


print ("Koniec gry. \n Rozgrywka trwała " + str(t) + " rund.")

 

komentarz 21 września 2021 przez icytower Bywalec (2,110 p.)
nie jestem specem od pythona ale dwie rzeczy moge podpowiedziec. nazewnictwo zmiennych: kazda nazwa zmiennej musi dawac jasna informacje co jest w srodku jednoliterowe nazwy zmienny prawie zawsze sa zle.

w ramach treningowych programow zawsze wszystko pisz po angielsku, przyzwyczajaj sie i trenuj jezyk w ten sposob.

Zaloguj lub zarejestruj się, aby odpowiedzieć na to pytanie.

Podobne pytania

0 głosów
2 odpowiedzi 1,272 wizyt
pytanie zadane 20 października 2017 w Python przez Dawid89 Obywatel (1,120 p.)
0 głosów
1 odpowiedź 232 wizyt
pytanie zadane 21 lutego 2018 w Nasze projekty przez Piotrek Czech Nowicjusz (160 p.)

92,572 zapytań

141,423 odpowiedzi

319,645 komentarzy

61,959 pasjonatów

Motyw:

Akcja Pajacyk

Pajacyk od wielu lat dożywia dzieci. Pomóż klikając w zielony brzuszek na stronie. Dziękujemy! ♡

Oto polecana książka warta uwagi.
Pełną listę książek znajdziesz tutaj.

Akademia Sekuraka

Kolejna edycja największej imprezy hakerskiej w Polsce, czyli Mega Sekurak Hacking Party odbędzie się już 20 maja 2024r. Z tej okazji mamy dla Was kod: pasjamshp - jeżeli wpiszecie go w koszyku, to wówczas otrzymacie 40% zniżki na bilet w wersji standard!

Więcej informacji na temat imprezy znajdziecie tutaj. Dziękujemy ekipie Sekuraka za taką fajną zniżkę dla wszystkich Pasjonatów!

Akademia Sekuraka

Niedawno wystartował dodruk tej świetnej, rozchwytywanej książki (około 940 stron). Mamy dla Was kod: pasja (wpiszcie go w koszyku), dzięki któremu otrzymujemy 10% zniżki - dziękujemy zaprzyjaźnionej ekipie Sekuraka za taki bonus dla Pasjonatów! Książka to pierwszy tom z serii o ITsec, który łagodnie wprowadzi w świat bezpieczeństwa IT każdą osobę - warto, polecamy!

...