Witam, chciałbym poprosić o opinie odnośnie mojego kodu czy złamałem jakieś zasady (oprócz nazw zmiennych w języku polskim), czy coś można zrobić w lepszy szybszy sposób. Program prosi o wpisanie tekstu jaki chcemy wyświetlić za pomocą znaku #. Po wypisaniu tekstu jeśli użytkownik naciśnie klawisz T konsola się wyczyści i zapyta o podanie innego tekstu do wypisania, po naciśnięciu innego klawisza program się zamknie.
using System;
using System.Globalization;
using System.Collections.Generic;
using System.Linq;
using System.Text;
using System.Threading.Tasks;
namespace napisy
{
class Program
{
public static void rysuj(string rysunek)
{
int dlugosc = rysunek.Length;
for (int i = 0; i < 7; i++)
{
for (int j = 0; j < dlugosc; j++)
{
if (i == 0)
{
if (rysunek[j] == 'A' || rysunek[j] == 'E' || rysunek[j] == 'F' || rysunek[j] == 'G' || rysunek[j] == 'I'
|| rysunek[j] == 'T' || rysunek[j] == 'Z') Console.Write("##### ");
else if (rysunek[j] == 'G') Console.Write(" #### ");
else if (rysunek[j] == 'C') Console.Write(" ### ");
else if (rysunek[j] == 'H' || rysunek[j] == 'K' || rysunek[j] == 'M' || rysunek[j] == 'N'
|| rysunek[j] == 'U' || rysunek[j] == 'V' || rysunek[j] == 'W'
|| rysunek[j] == 'X' || rysunek[j] == 'Y') Console.Write("# # ");
else if (rysunek[j] == 'B' || rysunek[j] == 'P' || rysunek[j] == 'R' || rysunek[j] == 'J') Console.Write("#### ");
else if (rysunek[j] == 'D') Console.Write("### ");
else if (rysunek[j] == 'O' || rysunek[j] == 'Q' || rysunek[j] == 'S') Console.Write(" ### ");
else if (rysunek[j] == 'L') Console.Write("# ");
else if (rysunek[j] == ' ') Console.Write(" ");
if (j == dlugosc - 1) Console.WriteLine();
}
else if (i == 1)
{
if (rysunek[j] == 'A' || rysunek[j] == 'B' || rysunek[j] == 'G' || rysunek[j] == 'H'
|| rysunek[j] == 'O' || rysunek[j] == 'P' || rysunek[j] == 'Q'
|| rysunek[j] == 'R' || rysunek[j] == 'U' || rysunek[j] == 'V'
|| rysunek[j] == 'W' || rysunek[j] == 'X' || rysunek[j] == 'Y') Console.Write("# # ");
else if (rysunek[j] == 'C') Console.Write(" # ");
else if (rysunek[j] == 'D' || rysunek[j] == 'K') Console.Write("# # ");
else if (rysunek[j] == 'E' || rysunek[j] == 'F' || rysunek[j] == 'S' || rysunek[j] == 'L') Console.Write("# ");
else if (rysunek[j] == 'I' || rysunek[j] == 'T') Console.Write(" # ");
else if (rysunek[j] == 'J' || rysunek[j] == 'Z') Console.Write(" # ");
else if (rysunek[j] == 'M') Console.Write("## ## ");
else if (rysunek[j] == 'N') Console.Write("## # ");
else if (rysunek[j] == ' ') Console.Write(" ");
if (j == dlugosc - 1) Console.WriteLine();
}
else if (i == 2)
{
if (rysunek[j] == 'A' || rysunek[j] == 'B' || rysunek[j] == 'D' || rysunek[j] == 'H' || rysunek[j] == 'O'
|| rysunek[j] == 'R' || rysunek[j] == 'V' || rysunek[j] == 'W') Console.Write("# # ");
else if (rysunek[j] == 'C' || rysunek[j] == 'E' || rysunek[j] == 'G' || rysunek[j] == 'S' || rysunek[j] == 'L') Console.Write("# ");
else if (rysunek[j] == 'F') Console.Write("##### ");
else if (rysunek[j] == 'I' || rysunek[j] == 'T') Console.Write(" # ");
else if (rysunek[j] == 'J') Console.Write(" # ");
else if (rysunek[j] == 'K') Console.Write("# # ");
else if (rysunek[j] == 'M') Console.Write("## ## ");
else if (rysunek[j] == 'N') Console.Write("# # # ");
else if (rysunek[j] == 'P' || rysunek[j] == 'Q' || rysunek[j] == 'U' || rysunek[j] == 'V' || rysunek[j] == 'W') Console.Write("# # ");
else if (rysunek[j] == 'X' || rysunek[j] == 'Y') Console.Write(" # # ");
else if (rysunek[j] == 'Z') Console.Write(" # ");
else if (rysunek[j] == ' ') Console.Write(" ");
if (j == dlugosc - 1) Console.WriteLine();
}
else if (i == 3)
{
if (rysunek[j] == 'A' || rysunek[j] == 'E' || rysunek[j] == 'H') Console.Write("##### ");
else if (rysunek[j] == 'B' || rysunek[j] == 'R' || rysunek[j] == 'P') Console.Write("#### ");
else if (rysunek[j] == 'I' || rysunek[j] == 'T') Console.Write(" # ");
else if (rysunek[j] == 'C' || rysunek[j] == 'F' || rysunek[j] == 'L') Console.Write("# ");
else if (rysunek[j] == 'D' || rysunek[j] == 'O' || rysunek[j] == 'Q' || rysunek[j] == 'V' || rysunek[j] == 'U') Console.Write("# # ");
else if (rysunek[j] == 'G') Console.Write("# ### ");
else if (rysunek[j] == 'J') Console.Write(" # # ");
else if (rysunek[j] == 'K') Console.Write("## ");
else if (rysunek[j] == 'S') Console.Write(" ### ");
else if (rysunek[j] == 'X' || rysunek[j] == 'Y' || rysunek[j] == 'Z') Console.Write(" # ");
else if (rysunek[j] == 'M' || rysunek[j] == 'N' || rysunek[j] == 'W') Console.Write("# # # ");
else if (rysunek[j] == ' ') Console.Write(" ");
if (j == dlugosc - 1) Console.WriteLine();
}
else if (i == 4)
{
if (rysunek[j] == 'A' || rysunek[j] == 'B' || rysunek[j] == 'D' || rysunek[j] == 'G' || rysunek[j] == 'H' || rysunek[j] == 'P'
|| rysunek[j] == 'L' || rysunek[j] == 'J' || rysunek[j] == 'M' || rysunek[j] == 'O' || rysunek[j] == 'V') Console.Write("# # ");
else if (rysunek[j] == 'C' || rysunek[j] == 'E' || rysunek[j] == 'F') Console.Write("# ");
else if (rysunek[j] == 'I' || rysunek[j] == 'T' || rysunek[j] == 'Y') Console.Write(" # ");
else if (rysunek[j] == 'K') Console.Write("# # ");
else if (rysunek[j] == 'N' || rysunek[j] == 'Q' || rysunek[j] == 'W') Console.Write("# # # ");
else if (rysunek[j] == 'R') Console.Write("## ");
else if (rysunek[j] == 'S') Console.Write(" # ");
else if (rysunek[j] == 'U') Console.Write("# # ");
else if (rysunek[j] == 'X') Console.Write(" # # ");
else if (rysunek[j] == 'Z') Console.Write(" # ");
else if (rysunek[j] == ' ') Console.Write(" ");
if (j == dlugosc - 1) Console.WriteLine();
}
else if (i == 5)
{
if (rysunek[j] == 'A' || rysunek[j] == 'B' || rysunek[j] == 'G' || rysunek[j] == 'H' || rysunek[j] == 'J'
|| rysunek[j] == 'M' || rysunek[j] == 'O' || rysunek[j] == 'U' || rysunek[j] == 'X') Console.Write("# # ");
else if (rysunek[j] == 'C') Console.Write(" # ");
else if (rysunek[j] == 'D') Console.Write("# # ");
else if (rysunek[j] == 'E' || rysunek[j] == 'F' || rysunek[j] == 'P' || rysunek[j] == 'L' || rysunek[j] == 'Z') Console.Write("# ");
else if (rysunek[j] == 'I' || rysunek[j] == 'T' || rysunek[j] == 'Y') Console.Write(" # ");
else if (rysunek[j] == 'K') Console.Write("# # ");
else if (rysunek[j] == 'N' || rysunek[j] == 'Q') Console.Write("# ## ");
else if (rysunek[j] == 'R') Console.Write("# ## ");
else if (rysunek[j] == 'S') Console.Write(" # ");
else if (rysunek[j] == 'V') Console.Write(" # # ");
else if (rysunek[j] == 'W') Console.Write("## ## ");
else if (rysunek[j] == ' ') Console.Write(" ");
if (j == dlugosc - 1) Console.WriteLine();
}
else if (i == 6)
{
if (rysunek[j] == 'A') Console.Write("# # ");
else if (rysunek[j] == 'H') Console.Write("# # ");
else if (rysunek[j] == 'K') Console.Write("# # ");
else if (rysunek[j] == 'M') Console.Write("# # ");
else if (rysunek[j] == 'N') Console.Write("# # ");
else if (rysunek[j] == 'R') Console.Write("# # ");
else if (rysunek[j] == 'W') Console.Write("# # ");
else if (rysunek[j] == 'X') Console.Write("# # ");
else if (rysunek[j] == 'B') Console.Write("#### ");
else if (rysunek[j] == 'J') Console.Write("#### ");
else if (rysunek[j] == 'D') Console.Write("### ");
else if (rysunek[j] == 'E' || rysunek[j] == 'I' || rysunek[j] == 'L' || rysunek[j] == 'Z') Console.Write("##### ");
else if (rysunek[j] == 'F' || rysunek[j] == 'P') Console.Write("# ");
else if (rysunek[j] == 'G') Console.Write(" #### ");
else if (rysunek[j] == 'C') Console.Write(" ### ");
else if (rysunek[j] == 'O' || rysunek[j] == 'Q' || rysunek[j] == 'S' || rysunek[j] == 'U') Console.Write(" ### ");
else if (rysunek[j] == 'T' || rysunek[j] == 'Y' || rysunek[j] == 'V') Console.Write(" # ");
else if (rysunek[j] == ' ') Console.Write(" ");
if (j == dlugosc - 1) Console.WriteLine();
}
}
}
}
static void Main(string[] args)
{
bool powtorz = true;
while (powtorz == true)
{
Console.WriteLine("Podaj napis jaki chcesz wyświetlić: ");
string napis = Console.ReadLine();
if (napis == "")
{
Console.WriteLine("Podany napis jest pusty, naciśnij dowolny klawisz aby kontynuować i podaj poprawny napis");
Console.ReadKey();
powtorz = true;
Console.Clear();
}
else
{
napis = napis.ToUpper(new CultureInfo("pl-PL", false));
Console.Clear();
rysuj(napis);
if (Console.ReadKey().Key == ConsoleKey.T)
{
powtorz = true;
Console.Clear();
}
else powtorz = false;
}
}
}
}
}