• Najnowsze pytania
  • Bez odpowiedzi
  • Zadaj pytanie
  • Kategorie
  • Tagi
  • Zdobyte punkty
  • Ekipa ninja
  • IRC
  • FAQ
  • Regulamin
  • Książki warte uwagi

Wpływ przekierowania portów na wydajność gry online

Object Storage Arubacloud
+2 głosów
385 wizyt
pytanie zadane 13 września 2021 w Sieci komputerowe, internet przez Poldemar Nowicjusz (140 p.)
Próbuje zrozumieć w jaki sposób przekierowanie portów wpływa na mniejsze opóźnienia, utraty pakietów w grach online. Z tego co aktualnie rozumiem, kiedy nasz komputer wysyła zapytanie do serwera w trakcie gry to odpowiedź od serwera trafia na router, który dzięki temu że wie kto wysłał zapytanie, skieruje odpowiedź serwera na odpowiednie urządzenie. W takim razie w jakim celu przekierowujemy porty, skoro router i tak wie gdzie te dane skierować?
Drugie pytanie jeśli np. przekierujemy dany port na konsolę, a na komputerze będzie działała aplikacja na tym samym porcie to czy np. dane skierowane do komputera nie zostaną błędnie przekierowane na konsolę, przez co aplikacja na komputerze nie będzie miała połączenia z internetem?
komentarz 13 września 2021 przez Oscar Nałogowiec (29,290 p.)
Jeśli program gry łaczy się do serwera (tak jakby był dzwoniącym przez telefon) wtedy faktycznie, żadne specjalne konfuguracje na routerze nie są potrzebne. Byłoby to konieczne, gdybyś u siebie uruchamiał serwer gry.

Natomiast musisz sprecyzować pojęcie "przekierowania portu na konsolę" bo nie bardzo rozumiem o co chodzi. Zasadniczo jeśli chodzi o kierowanie pakietów to każdy pakiet danych zawiera dwa numery portów i dwa adresy ip (obu stron połączenia) i na tej podstawie jest kierowany do odpowiedniego programu (dokładniej socketa).

Jeśli natomiast chcesz nasłuchiwać na połączenia (serwer) to system zezwala by tylko jeden program nasłuchiwał na danym porcie.
komentarz 13 września 2021 przez Poldemar Nowicjusz (140 p.)
Chodzi o to, że twórcy gier często zalecają przekierowanie portu na routerze podając konkretne numery i przykładowo jeśli gra działa na ps4 to trzeba przekierować port np. 3030 na adres ip konsoli, co jeśli jakaś aplikacja na komputerze zostanie uruchomiona na tym samym porcie. Zgodnie z tym co zostało ustawione na routerze cały ruch na port 3030 powinien zostać skierowany do konsoli. Stąd moje pytanie czy w tej aplikacji na komputerze będzie brak internetu.

Co do tego przekierowywania portu w grach online to z tego co wyczytałem na różnych pomocach technicznych twórców gier ma to jakiś związek z firewallem, tylko nie za bardzo rozumiem w jaki sposób to firewall przeszkadza przy przychodzeniu odpowiedzi z serwera i w jaki sposób ma to związek z portami
komentarz 13 września 2021 przez Oscar Nałogowiec (29,290 p.)
Być może jakaś gra chce też zestawić połączenia przychodzące z serwera, albo bezpośrednie pomiędzy graczami. W pierwotnej wersji protokołu FTP właśnie tak było, pierwotne połączenia nawiązywał klient, potem serwer próbował połączyć się z klientem, ale w tamtych czasach każdy komputer w sieci miał adres publiczny. Teraz nawet przekierowanie portu na lokalnym routerze nie gwarantuje połączenia, bo przecież nie zawsze ten router ma publiczny adres, a kolejny router nie jest już administrowany przez użytkkownika końcowego.

Jeszcze pozostaje pytanie, czy to przekierowanie ma dotyczyć TCP czy UDP.

1 odpowiedź

0 głosów
odpowiedź 13 września 2021 przez JAKUBW Nałogowiec (33,470 p.)
Jeżeli to ty rozpoczynasz połączenie to nie ma potrzeby przekierować portów, bo router zapamięta sobie że ty chciałeś porozmawiać z serwerem i jak ci serwer odpowie to router domyśla się, że to do ciebie. Tym procesem zajmuje się protokuł NAT.

Przekierowanie portów jest czasami potrzebne gdy to do ciebie z zewnątrz ktoś chce się połączyć, jako że on zna tylko adres zewnętrzny routera i do niego rozmawia. Router może nie wiedzieć co zrobić dalej z otrzymanym pakietem, w tym przypadku opcja przekierowania portów wchodzi w grę i nakazuje routerowi przekazać pakiety do konkretnego komputera. To nie jest zawsze potrzebne, jako że niektóre gry, komunikatory i inne programy p2p korzystają z techniki NAT punching.

Jeżeli przekierujesz pakiety z zewnątrz na konsolę to cały ruch z zewnątrz routera na sprecyzowany port zostanie wysłany do konsoli, czyli komputer na tym porcie nie odbierze nic, ale i tak by nic nie odebrał.

Podobne pytania

0 głosów
1 odpowiedź 312 wizyt
pytanie zadane 14 lipca 2020 w Sieci komputerowe, internet przez Tine Użytkownik (690 p.)
0 głosów
1 odpowiedź 1,742 wizyt
0 głosów
1 odpowiedź 227 wizyt

92,536 zapytań

141,377 odpowiedzi

319,452 komentarzy

61,922 pasjonatów

Motyw:

Akcja Pajacyk

Pajacyk od wielu lat dożywia dzieci. Pomóż klikając w zielony brzuszek na stronie. Dziękujemy! ♡

Oto polecana książka warta uwagi.
Pełną listę książek znajdziesz tutaj.

Akademia Sekuraka

Kolejna edycja największej imprezy hakerskiej w Polsce, czyli Mega Sekurak Hacking Party odbędzie się już 20 maja 2024r. Z tej okazji mamy dla Was kod: pasjamshp - jeżeli wpiszecie go w koszyku, to wówczas otrzymacie 40% zniżki na bilet w wersji standard!

Więcej informacji na temat imprezy znajdziecie tutaj. Dziękujemy ekipie Sekuraka za taką fajną zniżkę dla wszystkich Pasjonatów!

Akademia Sekuraka

Niedawno wystartował dodruk tej świetnej, rozchwytywanej książki (około 940 stron). Mamy dla Was kod: pasja (wpiszcie go w koszyku), dzięki któremu otrzymujemy 10% zniżki - dziękujemy zaprzyjaźnionej ekipie Sekuraka za taki bonus dla Pasjonatów! Książka to pierwszy tom z serii o ITsec, który łagodnie wprowadzi w świat bezpieczeństwa IT każdą osobę - warto, polecamy!

...