• Najnowsze pytania
  • Bez odpowiedzi
  • Zadaj pytanie
  • Kategorie
  • Tagi
  • Zdobyte punkty
  • Ekipa ninja
  • IRC
  • FAQ
  • Regulamin
  • Książki warte uwagi

Unity 2D - AddForce

Object Storage Arubacloud
0 głosów
289 wizyt
pytanie zadane 2 września 2021 w C# przez hydrogeniumoxygenium Nowicjusz (120 p.)

Witam,

Mam problem który próbuję rozwiązać od 2 dni. Oto mój kod:

using UnityEngine;
using System;

public class PlayerMovement : MonoBehaviour
{

    public Transform tr;
    public Rigidbody2D rb;
    public float forward, sideways;

    bool fw = false, r = false, l = false;
    float angle = 0;

    void Update()
    {
        fw = r = l = false;

        if (Input.GetKey("w"))
        {
            fw = true;
        }
        if (Input.GetKey("a"))
        {
            l = true;
        }
        if (Input.GetKey("d"))
        {
            r = true;
        }
    }


    void FixedUpdate()
    {
        if(fw)
        {

            double X = forward * Math.Sin(angle);
            double Y = forward * Math.Cos(angle);
//            Debug.Log(angle.ToString() + " " + X.ToString() + " " + Y.ToString());
            Vector3 v3 = new Vector3(
                float.Parse((tr.position.x + X).ToString()), 
                float.Parse((tr.position.y + Y).ToString()), 
                0) - transform.position;
            Debug.Log(v3);

            rb.AddForce(v3.normalized * forward * Time.deltaTime);
            
        }
        if (l)
        {
            angle += sideways * Time.deltaTime;
        }
        if (r)
        {
            angle -= sideways * Time.deltaTime;
        }
        angle = (angle+360) % 360;

        transform.eulerAngles = Vector3.forward * angle;
    }
}

Może jest lepsze miejsce, gdzie mogę zadać takie pytanie, ale nie umiem go znaleźć. Więc: Dlaczego czego bym nie próbował, nie da się przesunąć gracza? Jeśli ktoś ma pomysł, proszę też o wyjaśnienie dlaczego tak się dzieje. 

1 odpowiedź

0 głosów
odpowiedź 2 września 2021 przez Wiciorny Ekspert (269,670 p.)
    if (Input.GetKey("w"))
        {
            fw = true;
        }
        if (Input.GetKey("a"))
        {
            l = true;
        }
        if (Input.GetKey("d"))
        {
            r = true;
        }
    }

input key nie będzie rozpoznawał tego, żę "w", "a", "d" to są zdarzenia na klawiaturze sprawdz

Input.GetKey(KeyCode.W) 
Input.GetKey(KeyCode.A)
Input.GetKey(KeyCode.D) 

Druga sprawa, spradwziłbym jak odwzorowywane są obliczenia jeśli jednak do nich dochodzi, czy nie są ujemnymi wartościami i po prostu zmiany wychodzą w wymiar którego nie ma,

ostatnią sprawą są momenty wywołań funkcji, których tutaj akurat nie umieściłęś 

Podobne pytania

0 głosów
1 odpowiedź 376 wizyt
pytanie zadane 20 września 2020 w C# przez Drożdżówka Obywatel (1,870 p.)
0 głosów
1 odpowiedź 237 wizyt
pytanie zadane 1 marca 2020 w OpenGL, Unity przez Pabllo26 Obywatel (1,280 p.)
0 głosów
0 odpowiedzi 209 wizyt

92,549 zapytań

141,392 odpowiedzi

319,517 komentarzy

61,933 pasjonatów

Motyw:

Akcja Pajacyk

Pajacyk od wielu lat dożywia dzieci. Pomóż klikając w zielony brzuszek na stronie. Dziękujemy! ♡

Oto polecana książka warta uwagi.
Pełną listę książek znajdziesz tutaj.

Akademia Sekuraka

Kolejna edycja największej imprezy hakerskiej w Polsce, czyli Mega Sekurak Hacking Party odbędzie się już 20 maja 2024r. Z tej okazji mamy dla Was kod: pasjamshp - jeżeli wpiszecie go w koszyku, to wówczas otrzymacie 40% zniżki na bilet w wersji standard!

Więcej informacji na temat imprezy znajdziecie tutaj. Dziękujemy ekipie Sekuraka za taką fajną zniżkę dla wszystkich Pasjonatów!

Akademia Sekuraka

Niedawno wystartował dodruk tej świetnej, rozchwytywanej książki (około 940 stron). Mamy dla Was kod: pasja (wpiszcie go w koszyku), dzięki któremu otrzymujemy 10% zniżki - dziękujemy zaprzyjaźnionej ekipie Sekuraka za taki bonus dla Pasjonatów! Książka to pierwszy tom z serii o ITsec, który łagodnie wprowadzi w świat bezpieczeństwa IT każdą osobę - warto, polecamy!

...