• Najnowsze pytania
  • Bez odpowiedzi
  • Zadaj pytanie
  • Kategorie
  • Tagi
  • Zdobyte punkty
  • Ekipa ninja
  • IRC
  • FAQ
  • Regulamin
  • Książki warte uwagi

Zmiana przypisania obiektu. Unity

VPS Starter Arubacloud
0 głosów
255 wizyt
pytanie zadane 18 sierpnia 2021 w OpenGL, Unity przez Kamil Lewczuk Nowicjusz (170 p.)

Witam. Chciałbym dowiedzieć się jak zmienić przypisanie obiektu. Napisałem skrypt który przypisuje Obiekt "Deagle: do Kamery("Camera"),ale brakuje mi wiedzy jak przypisać obiekt w odpowiednie miejsce o nazwie " Weapon Holder".

using System.Collections;
using System.Collections.Generic;
using UnityEngine;

public class PickUp : MonoBehaviour
{
    public float Distance = 10f;
    public Transform EquipPosition;
    GameObject CurrentGun;

    public bool CanGrabIt;

    // Start is called before the first frame update
    void Start()
    {
        
    }

    // Update is called once per frame
    void Update()
    {
        CheckGrab();
        if(CanGrabIt)
        {
            if (Input.GetKeyDown(KeyCode.E))
                PickUpObject();
        }
    }

    private void CheckGrab()
    {
        RaycastHit Hit;
        if(Physics.Raycast(transform.position,transform.forward,out Hit,Distance))
        {
            if (Hit.transform.tag == "CanGrabIt")
            {
                Debug.Log("CAN GRAB");
                CurrentGun = Hit.transform.gameObject;
                CanGrabIt = true;
            }
        }
        else
            CanGrabIt = false;
    }

    private void PickUpObject()
    {
        CurrentGun.transform.position = EquipPosition.position;
        CurrentGun.transform.parent = EquipPosition;
        CurrentGun.transform.localEulerAngles = new Vector3(0f, 100f, 100f);
        CurrentGun.GetComponent<Rigidbody>().isKinematic = true;

        Debug.Log(" GRAB"); 
    }
}

komentarz 19 sierpnia 2021 przez Bondrusiek Maniak (61,370 p.)

Nie wiem czy o to Ci chodzi bo do końca nie rozumiem pytania. Z tego co się domyślam to chcesz znaleźć obiekt i możesz wykorzystać statyczną metodę GameObject.Find()

https://docs.unity3d.com/ScriptReference/GameObject.Find.html

i jeśli uda się znaleźć obiekt to możesz mu przypisać komponent za pomocą funkcji AddComponent

https://docs.unity3d.com/ScriptReference/GameObject.AddComponent.html

Poglądowy kod:

...
GameObject deagleObject = GameObject.Find("deagle");
deagleObject.AddComponent<PickUp>();
...

Oczywiście możesz zmienić tekst deagle aby wyszukać inny obiekt oraz dodawać inne komponenty(PickUp). html, body, table, thead, input, textarea, select {color: #bab5ab!important; background: #35393b;} input[type="text"], textarea, select {color: #bab5ab!important; background: #35393b;} [data-darksite-inline-background-image-gradient] {background: linear-gradient(rgba(0, 0, 0, 0.5), rgba(0, 0, 0, 0.5))!important; -webkit-background-size: cover!important; -moz-background-size: cover!important; -o-background-size: cover!important; background-size: cover!important;} [data-darksite-force-inline-background] * {background-color: rgba(0,0,0,0.7)!important;} [data-darksite-inline-background] {background-color: rgba(0,0,0,0.7)!important;} [data-darksite-inline-color] {color: #fff!important;} [data-darksite-inline-background-image] {background-image: linear-gradient(rgba(0,0,0,0.3), rgba(0,0,0,0.3))!important}

Zaloguj lub zarejestruj się, aby odpowiedzieć na to pytanie.

Podobne pytania

0 głosów
0 odpowiedzi 181 wizyt
pytanie zadane 12 marca 2023 w OpenGL, Unity przez MichaelM Bywalec (2,440 p.)
0 głosów
2 odpowiedzi 281 wizyt
0 głosów
2 odpowiedzi 529 wizyt
pytanie zadane 20 września 2020 w OpenGL, Unity przez Wiktor Panecki Użytkownik (920 p.)

92,454 zapytań

141,262 odpowiedzi

319,095 komentarzy

61,854 pasjonatów

Motyw:

Akcja Pajacyk

Pajacyk od wielu lat dożywia dzieci. Pomóż klikając w zielony brzuszek na stronie. Dziękujemy! ♡

Oto polecana książka warta uwagi.
Pełną listę książek znajdziesz tutaj.

Akademia Sekuraka

Akademia Sekuraka 2024 zapewnia dostęp do minimum 15 szkoleń online z bezpieczeństwa IT oraz dostęp także do materiałów z edycji Sekurak Academy z roku 2023!

Przy zakupie możecie skorzystać z kodu: pasja-akademia - użyjcie go w koszyku, a uzyskacie rabat -30% na bilety w wersji "Standard"! Więcej informacji na temat akademii 2024 znajdziecie tutaj. Dziękujemy ekipie Sekuraka za taką fajną zniżkę dla wszystkich Pasjonatów!

Akademia Sekuraka

Niedawno wystartował dodruk tej świetnej, rozchwytywanej książki (około 940 stron). Mamy dla Was kod: pasja (wpiszcie go w koszyku), dzięki któremu otrzymujemy 10% zniżki - dziękujemy zaprzyjaźnionej ekipie Sekuraka za taki bonus dla Pasjonatów! Książka to pierwszy tom z serii o ITsec, który łagodnie wprowadzi w świat bezpieczeństwa IT każdą osobę - warto, polecamy!

...