Sprawa opiszę na przykładzie.
Tworzenie protokołu/raportu i pobieranie danych z Excela do Worda. Wszystkie dane potrzebne na potrzeby konkretnego protokołu/raportu są w jednym wierszu (różnych kolumnach) w Excelu. W Wordzie są to punkty (coś w stylu wypełniania formularza Nr.... Imię:..... Nazwisko: .... Data:...) rozrzucone po całym pliku. Do sedna, dane na potrzeby jednego protokołu/raportu pochodzą z Excel z W1K1, W1K2... W1Kn, na potrzeby kolejnego W2K1,W2K2...W2Kn i tak w "nieskończoność".
Rozwiązanie na które sam wpadłem to przejście do linków i żmudne klikanie każdego odnośnika i zwiększanie o jeden na potrzeby kolejnego protokołu. Próbowałem na różne sposoby przyśpieszyć ten proces, a w zasadzie zautomatyzować, aby uniknąć błędu. Innym rozwiązaniem jest wklejanie danych do odpowiedniego wiersza i zapisywanie w PDF (lub włączenie ręcznej aktualizacji), ale niestety potrzebuję aby każdy był edytowalny przez Excela.
Na koniec prośba. Wiem, że jakby raport/protokół był w Excelu sprawa byłaby łatwa i prosta, ale niestety wymogi firmy,