• Najnowsze pytania
  • Bez odpowiedzi
  • Zadaj pytanie
  • Kategorie
  • Tagi
  • Zdobyte punkty
  • Ekipa ninja
  • IRC
  • FAQ
  • Regulamin
  • Książki warte uwagi

VPN a dane gromadzone

VPS Starter Arubacloud
+1 głos
151 wizyt
pytanie zadane 16 sierpnia 2021 w Bezpieczeństwo, hacking przez Niepokonana7999 Bywalec (2,250 p.)
Dzień dobry

Mam pytanie, proszę o odpowiedź.

Jestem bardzo początkująca w temacie cyberbezpieczeństwa. Raz na jakiś czas widzę reklamę VPNa i zazwyczaj są to absurdalne przeceny typu 80%. Jest też dość sporo darmowych VPNów. Zastanawia mnie to, bo z tego co wiem, to VPN wymaga posiadania i używania dużej ilości serwerów, a ich utrzymanie kosztuje, w związku z tym VPNy nie powinny być tanie. A są, więc może ich właściciele szukają innej metody zarabiania? Typu dzielenie się danymi, które przekazujemy VPNowi? No bo przekazujemy im dane. Także czy korzystanie z VPNów jest bezpieczne a może z deszczu pod rynnę? Może się kompletnie mylę na ten temat?

1 odpowiedź

+1 głos
odpowiedź 16 sierpnia 2021 przez Pawel1995 Gaduła (3,810 p.)
Oddzieliłbym VPN dla firm/serwerów, od VPN dla użytkowników indywidualnych.

Reklamy które oglądasz to dla tych drugich. Jak pewnie wiesz VPN cię "lokuje" na jakimś tam serwerze, np w Australii. I może na jednym i tym samym serwerze lokować wielu użytkowników indywidualnych, którzy akurat chcą być widoczni w Internecie z tej lokalizacji. Więc kosz utrzymania serwera dzieli się na wielu użytkowników, a więc nie ma problemów żeby to było tanie.

W firmie/serwerowni cały koszt utrzymania serwera jest na tej jednej firmie.

Więc nie doszukałabym się teorii spiskowych. Ja korzystam z VPN firmowych, a moje firma nie dorabia sobie na sprzedawaniu statystyk odwiedzin stron internetowych, chodź trzeba mieć świadomość że ruch sieciowy który jest przez VPN jest rejestrowany.
komentarz 18 sierpnia 2021 przez Niepokonana7999 Bywalec (2,250 p.)
Ok dziękuję za odpowiedź, przekonałeś mnie. Czyli tak czy siak trzeba używać Tora.