• Najnowsze pytania
  • Bez odpowiedzi
  • Zadaj pytanie
  • Kategorie
  • Tagi
  • Zdobyte punkty
  • Ekipa ninja
  • IRC
  • FAQ
  • Regulamin
  • Książki warte uwagi

SFML jak tworzyć skomplikowane mapy?

0 głosów
516 wizyt
pytanie zadane 6 sierpnia 2021 w C i C++ przez tonn204 Mądrala (7,470 p.)
Witam, uczę się biblioteki SFML i chciałbym teraz napisać bardziej skomplikowaną grę gdzie gracz może poruszać się

w prawo, lewo omijać przeszkody przeciwników. I tutaj pojawia mi się problem, ponieważ nie wiem jak rozwiązać rozmieszczanie na mapie i w końcu rysowanie tych wszystkich obiektów. jeżeli na jednym poziomie będę miał np. 20 przeszkód (dla każdej z nich musze wykryć kolizję z graczem itd..) to muszę wszystkie rysować i rozmieszczać na mapie ręcznie z poziomu kodu czy można ten proces jakoś zautomatyzować? Proszę o jakieś sugestię i z góry dziękuję.

1 odpowiedź

+1 głos
odpowiedź 7 sierpnia 2021 przez dziablo Użytkownik (940 p.)

Hej, ciezko cos konkretnie poradzic bo troche ciezkoz twojego opisu wywnioskowac jaki dokladnie to rodzaj gry, ale jesli jestes w stanie podzielic mape na bloki i powiedzmy jedna plansza to byloby 4x4 blokow to wtedy zapisywanie takiej mapki jest super latwe bo ustalasz sobie ze znak np. 'x' to przeszkoda, 'o' to blok po ktorym mozna sie poruszac to mozesz tworzyc pliki tekstowe jak:

oooo
ooxo
oxxo
xxxx

potem mozesz wczytywac te pliki i dynamicznie wypelniac plansze

Podobne pytania

0 głosów
0 odpowiedzi 135 wizyt
pytanie zadane 13 kwietnia 2017 w C i C++ przez WireNess Stary wyjadacz (11,240 p.)
0 głosów
0 odpowiedzi 315 wizyt
pytanie zadane 17 lipca 2018 w C i C++ przez karkul Użytkownik (620 p.)
0 głosów
1 odpowiedź 190 wizyt
pytanie zadane 16 października 2019 w C i C++ przez magda_19 Gaduła (3,080 p.)

93,608 zapytań

142,531 odpowiedzi

323,002 komentarzy

63,099 pasjonatów

Motyw:

Akcja Pajacyk

Pajacyk od wielu lat dożywia dzieci. Pomóż klikając w zielony brzuszek na stronie. Dziękujemy! ♡

Oto polecana książka warta uwagi.
Pełną listę książek znajdziesz tutaj

Kursy INF.02 i INF.03
...