• Najnowsze pytania
  • Bez odpowiedzi
  • Zadaj pytanie
  • Kategorie
  • Tagi
  • Zdobyte punkty
  • Ekipa ninja
  • IRC
  • FAQ
  • Regulamin
  • Książki warte uwagi

System podnoszenia amunicji w Unity.

VPS Starter Arubacloud
0 głosów
138 wizyt
pytanie zadane 5 sierpnia 2021 w C# przez Kamil Lewczuk Nowicjusz (170 p.)

 Witam! Próbuje stworzyć system podnoszenia amunicji. Funkcja wykrywa gracza (* * Debug.Log("1") **)  ale nie odpala funkcji dodającej amunicję(** Debug.Log("AddAmmo") ** ) .  Poza tym reszta skryptu działa. Z góry dziękuje za pomoc!

using System.Collections;
using System.Collections.Generic;
using UnityEngine;

public class AmmoBox : MonoBehaviour
{
    public bool AddAmmo = true;
    private void OnTriggerEnter(Collider other)
    {
        if (other.tag == "Player")
        {
            Debug.Log("1");


            if (AddAmmo == true)
            {
                Debug.Log("2");
                other.GetComponent<Gun>().AddAmmo();
                Debug.Log("2.5");
                Destroy(gameObject);
            }


            if (other.GetComponent<Gun>())

                if (AddAmmo == false)
                {
                    Debug.Log("3");
                    other.GetComponent<Gun>().SubtractAmmo();
                    Debug.Log("3.5");
                    Destroy(gameObject);
                }
        }
    }
}





using UnityEngine;
using System.Collections;

public class Gun : MonoBehaviour
{
    public Camera FpsCamera;
    public float Damage = 10f;
    public float Range = 200f;
    public float ImpactForce = 60f;
    public float FireRate = 10f;

    public int MaxAmmo = 210;
    public int MagazineMaxAmmo = 30;
    public int CurrentAmmo;
    public float ReloadTime = 4f;
    private bool IsReloading = false;
    public int NeededAmmo;

    public AudioSource ReloadSound;
    public AudioSource ShootSound;
    public AudioSource OutOfAmmo;
    public AudioSource Audio;
    public AudioSource Silence;

    public ParticleSystem MuzzyleFlash;
    public GameObject ImpactEfect;


    private float NextTimeToFire = 0f;

    public void AddAmmo()
    {
        MaxAmmo = MaxAmmo +60;
        Debug.Log("AddingAmmo");
    }

    public void SubtractAmmo()
    {
        MaxAmmo = MaxAmmo - 31;
        Debug.Log("SubtractingAmmo");
    }

    void Start()
    {
        Audio = GetComponent<AudioSource>();
        CurrentAmmo = MagazineMaxAmmo;
    }


    void Update()
    {
        if (IsReloading)
            return;

        if (MaxAmmo >= 1)
        {
            if (CurrentAmmo <= 0 || Input.GetKeyDown(KeyCode.R) && CurrentAmmo < MagazineMaxAmmo)
            {

                StartCoroutine(Reload());

                return;
            }
        }



        if (MaxAmmo > 0)
        {
            if (Input.GetKey(KeyCode.Mouse0) && Time.time >= NextTimeToFire)
            {
                NextTimeToFire = Time.time + 1f / FireRate;
                Audio = ShootSound;
                Audio.Play();
                Shoot();
            }
        }
        else
        {
            if (Input.GetKeyDown(KeyCode.Mouse0))
                {
                Audio = OutOfAmmo;
                Audio.Play();
            }
            

        }

        IEnumerator Reload()
        {
            IsReloading = true;
            Audio = ReloadSound;
            Audio.Play();
            Debug.Log("Reload");
            yield return new WaitForSeconds(ReloadTime);
            if (MaxAmmo >= MagazineMaxAmmo)
            {
                CurrentAmmo = CurrentAmmo + NeededAmmo;
                IsReloading = false;
                NeededAmmo = 0;

            }
            else
            {

                CurrentAmmo = MaxAmmo;
                IsReloading = false;
                NeededAmmo = 0;

            }           
        }


        void Shoot()
        {

            MuzzyleFlash.Play();
            CurrentAmmo--;
            MaxAmmo--;
            NeededAmmo++;


            RaycastHit Hit;
            if (Physics.Raycast(FpsCamera.transform.position, FpsCamera.transform.forward, out Hit, Range))
            {


                Debug.Log(Hit.transform.name);
                Target target = Hit.transform.GetComponent<Target>();
                if (target != null)
                {
                    target.TakeDamage(Damage);
                }
                if (Hit.rigidbody != null)
                {
                    Hit.rigidbody.AddForce(-Hit.normal * ImpactForce);
                }
                GameObject ImpactGo = Instantiate(ImpactEfect, Hit.point, Quaternion.LookRotation(Hit.normal));
                Destroy(ImpactGo, 2f);
            }
        }
    }
}

 

Zaloguj lub zarejestruj się, aby odpowiedzieć na to pytanie.

Podobne pytania

0 głosów
1 odpowiedź 144 wizyt
pytanie zadane 15 października 2021 w C# przez Iskiereczka Użytkownik (880 p.)
–3 głosów
2 odpowiedzi 251 wizyt
pytanie zadane 9 października 2021 w C# przez xkamiz Użytkownik (500 p.)
0 głosów
1 odpowiedź 140 wizyt
pytanie zadane 2 września 2021 w C# przez Jakusss Początkujący (410 p.)

92,452 zapytań

141,262 odpowiedzi

319,085 komentarzy

61,854 pasjonatów

Motyw:

Akcja Pajacyk

Pajacyk od wielu lat dożywia dzieci. Pomóż klikając w zielony brzuszek na stronie. Dziękujemy! ♡

Oto polecana książka warta uwagi.
Pełną listę książek znajdziesz tutaj.

Akademia Sekuraka

Akademia Sekuraka 2024 zapewnia dostęp do minimum 15 szkoleń online z bezpieczeństwa IT oraz dostęp także do materiałów z edycji Sekurak Academy z roku 2023!

Przy zakupie możecie skorzystać z kodu: pasja-akademia - użyjcie go w koszyku, a uzyskacie rabat -30% na bilety w wersji "Standard"! Więcej informacji na temat akademii 2024 znajdziecie tutaj. Dziękujemy ekipie Sekuraka za taką fajną zniżkę dla wszystkich Pasjonatów!

Akademia Sekuraka

Niedawno wystartował dodruk tej świetnej, rozchwytywanej książki (około 940 stron). Mamy dla Was kod: pasja (wpiszcie go w koszyku), dzięki któremu otrzymujemy 10% zniżki - dziękujemy zaprzyjaźnionej ekipie Sekuraka za taki bonus dla Pasjonatów! Książka to pierwszy tom z serii o ITsec, który łagodnie wprowadzi w świat bezpieczeństwa IT każdą osobę - warto, polecamy!

...