• Najnowsze pytania
  • Bez odpowiedzi
  • Zadaj pytanie
  • Kategorie
  • Tagi
  • Zdobyte punkty
  • Ekipa ninja
  • IRC
  • FAQ
  • Regulamin
  • Książki warte uwagi

Potrzebuję pomocy w określeniu jakich zagadnień się uczyć - C++

Object Storage Arubacloud
0 głosów
417 wizyt
pytanie zadane 9 lipca 2021 w C i C++ przez zabson_dev Nowicjusz (240 p.)
Witam :) Osobiście C++ uczę się około 6-7 miesięcy. Poszedłem do technikum na kierunek programisty i po dość niedługim czasie doszedłem do wniosku, że tematy tam omawiane nie wystarczają mi. W między czasie gdy w szkole zaczynaliśmy jakieś podstawy C++, MySQL, HTML i CSS. Zacząłem interesować się Javą jednak mój zapał szybko zanikł gdyż jest ona napisana praktycznie całkowicie obiektowo, a dla kogoś kto nigdy nie miał styczności z podejściem obiektowym szybko się zraziłem do tego języka. Zacząłem systematycznie uczyć się c++, bo wydawał mi się dość fajny i jego składnia jest stosunkowo prosta... Zacząłem uczyć się z poradników Pana Mirosława Zelenta, bo były bardzo przyjemnie prowadzone. Teraz znam podstawy podejścia obiektowego (co prawda nie wykonałem żadnego dużego projektu, ale jestem w stanie je stosować) i nie wiem za co się zabrać. Chciałbym robić gry w Unreal Engine, nawet kupiłem sobie kurs i jestem w połowie jego realizacji, ale mam wrażenie, że wiem za mało. Czytałem o tym, że programista powinien znać bibliotekę STL itp. Szukałem nawet coś na jej temat, ale nic nie znalazłem... Jeśli miałby ktoś różne źródła po kolei za co się zabrać (nie musi dotyczyć STL'a tylko raczej spis co i jak trzeba umieć) , to był bym ogromnie wdzięczny. Wiem, że sporo napisałem tutaj od rzeczy i opisałem całą swoją "karierę" w paru zdaniach i oraz to że o sporo proszę, ale piszę tu z aktu desperacji ;D. Po za tym, zadania od Pana Mirosława Zelenta (chodzi mi o platformę SPOJ) być może nie tylko ja, nie czerpię przyjemności z rozwiązywania zadań, bo wydają mi się bez celowe i hmm za krótkie? .
komentarz 10 lipca 2021 przez tkz Nałogowiec (42,000 p.)

Najczęściej używanych do czego? C++ ma to do siebie, że pozwala na dużo, pozwala na więcej niż inne języki, o ile potrafisz go wykorzystać. Moim zdaniem przy dobrych podstawach warto rzucić okiem na Boost'a oraz Qt. Z czego Qt "posiada" Boost'a, oczywiście nie 1:1, ale zawiera rozwiązania tych samych problemów.

Czym więcej będziesz używał narzędzi pisanych przez społeczność tym łatwiej będzie Ci się przesiadać z jednego rozwiązania na drugie. Ponieważ większość projektów jest schematyczna, dochodzi wiedza biznesowa, ale również kwestia kilku dni na poznanie nomenklatury. Dobrych praktyk pewnie będziesz się uczył całe życie. 

Bez straszenia, ale i tak pewnie w pierwszej pracy będziesz rozwijał kod starszy od siebie, i praktycznie o wszystkim będziesz mógł zapomnieć, z przymrużeniem oka. Niestety albo i stety, C++ bardzo trzyma się kompatybilności wstecznej. 

Co do przedmówców. Również nie widzę innej drogi jak po prostu pisać. 

Niestety, taki program musi ocenić człowiek, SPOJ itp ma automatyczny mechanizm oceniania, który jest prosty i tylko proste programy potrafi ocenić. W dodatku nie ocenia kodu w jedynie wyniki.

W teorii możesz do tego zaprzęgnąć testy. Nie ocenią jakości, a poprawność. Co ze strony biznesowej jest ważniejsze. 

Jeszcze taka drobna uwaga, co do pytań o doświadczenie. Kompletnie nie implikują na wiedzę. W mojej ocenie są kompletnie bezcelowe. 

komentarz 10 lipca 2021 przez Wiciorny Ekspert (269,710 p.)

C++ ma to do siebie, że pozwala na dużo, pozwala na więcej niż inne języki, o ile potrafisz go wykorzystać. 

opowiedż mi o tym więcej :D bo jestem ciekawy na co pozwala C++, co nie pozwoli aktualnie inny język podobnego poziomu? To nie zarzut, tylko jestem ciekaw ;) bo aktualnie powstaje tyle frameworków dla jezyków, które względnie dodają takie funkcjonalności że teraz w każdym języku praktycznie wszystko można - nie mówie że jest to super proste, czy optymalne... bo raczej nie jest, ale mozna  

1
komentarz 10 lipca 2021 przez Oscar Nałogowiec (29,290 p.)

Inne języki potrafią dużo i coraz więcej pod warunkiem, że zostanie do nich napisana w C odpowiednia biblioteka wink

1
komentarz 10 lipca 2021 przez tkz Nałogowiec (42,000 p.)

@Wiciorny, Na ręczne zarządzanie pamięcią. Na pisanie w bare metal. Na Tworzenie aplikacji z stosunkowo niskim narzutem środowiska uruchomieniowego. Ogólnie można by iść w nieskończoność, bo zawsze się znajdzie coś w czym rzecz X jest lepsza od rzeczy Y. Abstrahując, że całe API z jakiego korzystasz w innych językach jest właśnie napisane w C. 

komentarz 10 lipca 2021 przez Wiciorny Ekspert (269,710 p.)

@Oscar,haha, to się troszkę zgodzę ...  ale jednak. Powiedzmy że to są fajne możliwości, jednak czy teraz tak jak tkz pisze coś co faktycznie jest niezawsze potrzebne, czy warto "sztuką dla sztuki" to robić ręcznie, fajnie mieć możliwość zarządzania pamięcią, ale jeśli coś to robi dobrze za nas, to chyba lepiej. 
Ale zgadzam się zawsze coś jest lepsze od czegoś zalezy własnie od danego problemu. 

 

1 odpowiedź

0 głosów
odpowiedź 10 lipca 2021 przez Tomasz Sobczak Bywalec (2,830 p.)
wybrane 12 lipca 2021 przez zabson_dev
 
Najlepsza

Twój cel to : Robienie gier w UnrealEngine.

  • Aby to zrobić należy znać c++.

 

Na początek nauki c++ polecam: Jerzy Grębosz "Opus magnum c++" wraz z rozszerzeniem "Misja w nadprzestrzeń C++14/C++17.

Gdy już to opanujesz to możesz zapoznać się z najnowszym standardem: https://www.iso.org/standard/79358.html 

UnrealEngine jest olbrzymi. Zaznajomienie się z czymś co jest rozwijane od 25 lat to nie jest coś co można zrobić w kilka miesięcy. Dokumentacja UE jest taka sobie, ale i tak warto ją poznać ( dokumentacja UE ). Jest też wielu twórców YT od których można uzyskać wyjaśnienia danego zagadnienia. Na początek polecam Mathew Wadstein , który wyjaśnia poszczególne elementy w oddzielnych filmach. Zazwyczaj wystarczy wpisać "ue4 wtf is ..." i znajdujesz wyjaśnienie. 

Gdy już poznasz UnrealEngine to być może będziesz chciał zrobić grę wymagającą obliczeń jakie są wykonywane w kosmosie ( bo to będzie gra której akcja dzieje się w kosmosie ) i tu przyda ci się któraś z bibliotek do obliczeń z zakresu kosmosu. 

1
komentarz 10 lipca 2021 przez tkz Nałogowiec (42,000 p.)
https://www.learncpp.com/ Imho, na początek wystarczy. Kupno książki z blisko tysiącem stron może odstraszyć. Nauka z standardu, to jak granie w rosyjską ruletkę automatem. Co do UE się nie wypowiem, bo nie wiem.
komentarz 14 lipca 2021 przez Tomasz Sobczak Bywalec (2,830 p.)

Tak. Druga to tak jakby tom 4.

Podobne pytania

0 głosów
1 odpowiedź 225 wizyt
pytanie zadane 7 listopada 2015 w PHP przez KubenQPL Maniak (62,820 p.)
0 głosów
2 odpowiedzi 123 wizyt
–1 głos
1 odpowiedź 170 wizyt
pytanie zadane 25 marca 2020 w C i C++ przez g34g3gdfg43 Początkujący (300 p.)

92,550 zapytań

141,393 odpowiedzi

319,522 komentarzy

61,935 pasjonatów

Motyw:

Akcja Pajacyk

Pajacyk od wielu lat dożywia dzieci. Pomóż klikając w zielony brzuszek na stronie. Dziękujemy! ♡

Oto polecana książka warta uwagi.
Pełną listę książek znajdziesz tutaj.

Akademia Sekuraka

Kolejna edycja największej imprezy hakerskiej w Polsce, czyli Mega Sekurak Hacking Party odbędzie się już 20 maja 2024r. Z tej okazji mamy dla Was kod: pasjamshp - jeżeli wpiszecie go w koszyku, to wówczas otrzymacie 40% zniżki na bilet w wersji standard!

Więcej informacji na temat imprezy znajdziecie tutaj. Dziękujemy ekipie Sekuraka za taką fajną zniżkę dla wszystkich Pasjonatów!

Akademia Sekuraka

Niedawno wystartował dodruk tej świetnej, rozchwytywanej książki (około 940 stron). Mamy dla Was kod: pasja (wpiszcie go w koszyku), dzięki któremu otrzymujemy 10% zniżki - dziękujemy zaprzyjaźnionej ekipie Sekuraka za taki bonus dla Pasjonatów! Książka to pierwszy tom z serii o ITsec, który łagodnie wprowadzi w świat bezpieczeństwa IT każdą osobę - warto, polecamy!

...