Przekazać typ interfejsu ... jako parametr -> nawet mówi o tym zasda https://pl.wikipedia.org/wiki/Zasada_podstawienia_Liskov
w środku możesz przetwarzać to "z jakim obiektem masz do czynienia, a potem wywołać jego odpowiednią metodę, ergo dodać metode "w klasie figura" globalna, która będzie implementowana przez każda z figur, co spowoduje że po zadecydowaniu i np. poprzez instance Of ;] juz będziesz wiedział z jakim obiektem ma do czynienia, kompilator też będzie wiedział przez co można spokojnie operować juz na konkretnym typie
Fajne rozwiązanie jest w nowej wersji javy gdzie nie musisz parametryzować PATTERN MATTCHING wprowadzony w javie 14 https://www.baeldung.com/java-pattern-matching-instanceof
-- bardzo teoretycznie zoobrazuje co mam na myśli nie musisz rzutować tutaj jak wcześniej
if (figura instanceof Kolo kolo ) {
kolo.obliczPole();
} else if(figura instanceof Kwadrat kwadrat) {
kwadrat.obliczPole();
}
zamiast klasycznego
if (figura instanceof Kolo) {
Kolo kolo = (Kolo) kolo // i tutaj inne operacje
}