• Najnowsze pytania
  • Bez odpowiedzi
  • Zadaj pytanie
  • Kategorie
  • Tagi
  • Zdobyte punkty
  • Ekipa ninja
  • IRC
  • FAQ
  • Regulamin
  • Książki warte uwagi

Arkanoid - piłka nie reaguje na obecność bloków

Object Storage Arubacloud
–2 głosów
288 wizyt
pytanie zadane 26 czerwca 2021 w C i C++ przez Frog17 Nowicjusz (190 p.)

Hej,

tworzę Arkanoida w C++ Builderze i mam problem z odbijaniem się piłki od bloków. Piłka zdaje się raz przelatywać przez bloki bez odbicia, a raz odbija się w nie ten kierunek co trzeba. Kombinowałem już na wiele sposobów, ale żaden nie działał poprawnie. Poniżej wklejam kod, który ma za zadanie wychwycić sytuację, gdy piłka natrafi na blok z każdej z czerech stron oraz zareagować. Proszę o pomoc i ewentualne sugestie. Z góry dziękuję.

    if ((ball->Left+ball->Width>=Square->Left) &&
       (ball->Left<=Square->Left+Square->Width)&&
       (ball->Top<=Square->Top+Square->Height) &&
       (ball->Top>=Square->Top+Square->Height-3) &&
       (x>0)&&(Square->Visible==true))
       {
           x=-x;
           Square->Visible=false;
       }
    else if((ball->Top+ball->Height>=Square->Top)  &&
            (ball->Top<=Square->Top+Square->Height) &&
            (ball->Left<=Square->Left+Square->Width)&&
            (ball->Left>=Square->Left+Square->Width+3)&&
            (y<0)&&(Square->Visible==true))
            {
                y=-y;
                Square->Visible=false;
            }
    else if((ball->Top+ball->Height>=Square->Top)   &&
            (ball->Top<=Square->Top+Square->Height) &&
            (ball->Left+ball->Width>=Square->Left)   &&
            (ball->Left+ball->Width<=Square->Left-3)   &&
            (y>0)&&(Square->Visible==true))
            {
                x=-x;
                Square->Visible=false;
            }
    else if ((ball->Left+ball->Width>=Square->Left)    &&
            (ball->Left<=Square->Left+Square->Width) &&
            (ball->Top+ball->Width>=Square->Top)    &&
            (ball->Top+ball->Width<=Square->Top+3)    &&
            (x<0)&&(Square->Visible==true))
            {
                y=-y;
                Square->Visible=false;
            }

ball - piłka

Square - blok

komentarz 26 czerwca 2021 przez Oscar Nałogowiec (29,290 p.)

Czy jesteś pewny, że piłka nie może przelecieć więcej niż 3 pól pomiędzy sprawdzeniami?

Bo inaczej to "przetuneluje" przez taki warunek:

        (ball->Top+ball->Width>=Square->Top)    &&
        (ball->Top+ball->Width<=Square->Top+3)    &&

 

komentarz 26 czerwca 2021 przez Frog17 Nowicjusz (190 p.)
Pomiędzy sprawdzeniami piłka przelatuje 3, więc myślę, że to jest wystarczające

1 odpowiedź

–1 głos
odpowiedź 26 czerwca 2021 przez Palpebral Nowicjusz (180 p.)
Spróbuj zmienić tę linię z True na False - (Square->Visible==true))

Podobne pytania

0 głosów
1 odpowiedź 186 wizyt
0 głosów
1 odpowiedź 338 wizyt
pytanie zadane 30 stycznia 2017 w C i C++ przez jakobosik Początkujący (340 p.)
–2 głosów
1 odpowiedź 509 wizyt
pytanie zadane 11 stycznia 2017 w C i C++ przez Kuba Kuźnar Nowicjusz (190 p.)

92,550 zapytań

141,392 odpowiedzi

319,520 komentarzy

61,935 pasjonatów

Motyw:

Akcja Pajacyk

Pajacyk od wielu lat dożywia dzieci. Pomóż klikając w zielony brzuszek na stronie. Dziękujemy! ♡

Oto polecana książka warta uwagi.
Pełną listę książek znajdziesz tutaj.

Akademia Sekuraka

Kolejna edycja największej imprezy hakerskiej w Polsce, czyli Mega Sekurak Hacking Party odbędzie się już 20 maja 2024r. Z tej okazji mamy dla Was kod: pasjamshp - jeżeli wpiszecie go w koszyku, to wówczas otrzymacie 40% zniżki na bilet w wersji standard!

Więcej informacji na temat imprezy znajdziecie tutaj. Dziękujemy ekipie Sekuraka za taką fajną zniżkę dla wszystkich Pasjonatów!

Akademia Sekuraka

Niedawno wystartował dodruk tej świetnej, rozchwytywanej książki (około 940 stron). Mamy dla Was kod: pasja (wpiszcie go w koszyku), dzięki któremu otrzymujemy 10% zniżki - dziękujemy zaprzyjaźnionej ekipie Sekuraka za taki bonus dla Pasjonatów! Książka to pierwszy tom z serii o ITsec, który łagodnie wprowadzi w świat bezpieczeństwa IT każdą osobę - warto, polecamy!

...