• Najnowsze pytania
  • Bez odpowiedzi
  • Zadaj pytanie
  • Kategorie
  • Tagi
  • Zdobyte punkty
  • Ekipa ninja
  • IRC
  • FAQ
  • Regulamin
  • Książki warte uwagi

Książki dla początkującego - linux

Object Storage Arubacloud
+3 głosów
572 wizyt
pytanie zadane 24 czerwca 2021 w Rozwój zawodowy, nauka, praca przez VizoPL Początkujący (250 p.)
edycja 24 czerwca 2021 przez VizoPL
Cześć, składam zamówienie na helionie i potrzebuję rady co wybrać.

Jestem raczej zielony i potrzebuję książek na sam początek, łatwych do zrozumienia.

Poszukałem sobie już coś o pythonie i chciałbym jeszcze dobrać coś o linuxie, takie typowe podstawy, bo jeszcze nie miałem z nim do czynienia.
Fajnie jakby miała dużo przykładów i zdjęć, nie tylko same informacje, mile też widziane jakieś zadania, żeby się w nią wczuć.

Polecicie coś?

2 odpowiedzi

0 głosów
odpowiedź 24 czerwca 2021 przez niezalogowany

Ubuntu Linux. Biblia

Autor:

William von Hagen

 

Linux. Wprowadzenie do wiersza poleceń. Wydanie II

Autor:

William Shotts

 

Bezpieczeństwo systemu Linux w praktyce. Receptury. Wydanie II

Autor:

Tajinder Kalsi

 

Pozycja numer 2 na początek wydaje się dobrym wyborem świeże wydanie.

Miłej Lektury wink

1
komentarz 24 czerwca 2021 przez Wiciorny Ekspert (269,590 p.)
czytałeś, że aż tyle polecasz? :)
komentarz 24 czerwca 2021 przez Nelson89 Dyskutant (7,720 p.)

Druga pozycja na pewno będzie dobra, dla osoby zaczynającej przygodę z Linuxem - jest tam dużo przykładów i ta książka pokazuje jak korzystać z wiersza poleceń. Mogę polecić jeszcze  książkę Jak działa Linux. Podręcznik Administratora. Brian Ward - część rzeczy może się powtórzyć z pierwszą pozycją ale dobrze opisuje inne aspekty systemu Linux.

Pozdrawiam,

Nelson

1
komentarz 24 czerwca 2021 przez niezalogowany

@Wiciorny,
 A Ty przeczytałeś tę którą mi ostatnio poleciłeś ? Bo kupiłem to możemy sprawdzić na prędkości smiley

komentarz 24 czerwca 2021 przez Wiciorny Ekspert (269,590 p.)