• Najnowsze pytania
  • Bez odpowiedzi
  • Zadaj pytanie
  • Kategorie
  • Tagi
  • Zdobyte punkty
  • Ekipa ninja
  • IRC
  • FAQ
  • Regulamin
  • Książki warte uwagi

React Fetch - usuwanie obiektu z lokalnego pliku

Object Storage Arubacloud
0 głosów
480 wizyt
pytanie zadane 29 kwietnia 2021 w JavaScript przez rszczepanski02 Obywatel (1,180 p.)

Cześć!

Piszę do was, gdyż napotkałem na swojej drodze mały problem. Tworzę aplikację to do w oparciu o react. Wcześniej udało mi się stworzyć taką aplikację z użyciem tablicy bezpośrednio w javascript (dokładniej w state). Teraz chciałem zrobić to samo tylko, że przenosząc tą tablicę obiektów do pliku data.json, który umieściłem w folderze public. Ogólnie wyświetlanie obiektów, które są w pliku data.json działa jak należy. Problem napotkałem podczas tworzenia metody do ich usunięcia. Nie znalazłem w internecie rozwiązania, które by działało. Jestem zielony jeśli chodzi o metodę fetch, dlatego prosiłbym o pomoc. Poniżej załączam plik data.json i App.js, w którym wykonuje się metoda deleteItem.

 

{
    "items": [
      {
        "id": 0,
        "content": "Tutaj jest treść przykładowej notatki",
        "date": "2021-04-15",
        "isFinished": false,
        "priority": "normal"
      },
      {
        "id": 1,
        "content": "Zrobić coś bardzo ważnego!",
        "date": "2021-04-16",
        "isFinished": false,
        "priority": "normal"
      }
    ]
  }
import React from 'react';
import './App.css';
import ItemList from './ItemList/ItemList';
import AddItem from './AddItem/AddItem';

class App extends React.Component {

  state = {
    items: []
  }

  componentDidMount() {
    fetch('data.json')
    .then(res => res.json())
    .then(data => {
      this.setState({
        items: data.items
      });
    })
    .catch((error) => console.log(error));
  }

  deleteItem = (id) => {
    const itemList = [...this.state.items];
    const index = itemList.findIndex(item => item.id === id);