Cześć, dziś parę ogłoszeń z gatunku tych technicznych/użytkowych.
1. Zostało wprowadzonych kilka zmian w kategoriach na forum. Wielkiej rewolucji nie ma, głównie małe aktualizacje, uproszczenia i poprawki kosmetyczne. Najważniejsze zmiany:
-
kategoria "Telefony i tablety" zmieniła się na "Urządzenia mobilne",
-
kategoria "Egzaminy zawodowe E12, E13, E14" zmieniła nazwę na "Egzaminy zawodowe" (poprzednie nazwy kwalifikacji już nie obowiązują),
-
podkategoria "Hostingi, domeny" z kategorii "Programowanie" została przeniesiona do głównych kategorii i nazwana "Hostingi, domeny, usługi" (znalezienie jej w "Programowanie" nie było intuicyjne),
-
podkategoria "Pascal, Delphi" została usunięta ze względu na niską popularność - pytania zostały przeniesione do kategorii "Inne języki" i tam należy zadawać ewentualne następne o tej tematyce,
-
podkategoria "Arduino" zmieniła się na "Mikrokontrolery",
-
oprócz tego zaktualizowano część opisów i uogólniono niektóre nazwy.
Oczywiście można tu pomyśleć o stworzenie dodatkowych kategorii, aby wyciągnąć coś z "innych języków", myślałem też aby np. zmienić "Android, Swift, Symbian" jakoś bardziej ogólnie, ale to może przy następnej okazji. Jak ktoś ma konkretne pomysły czego brakuje, to oczywiście można śmiało napisać.
2. Od teraz każdy ma możliwość samodzielnej zmiany nazwy użytkownika. Wystarczy wejść na edycję własnego konta (poprzez kliknięcie aktualnej nazwy z menu rozwijanego po kliknięciu awatara), gdzie dostępna jest odpowiednia opcja. Takiej zmiany można dokonać raz na 7 dni. Szczegóły techniczne na GitHubie.
Warto przypomnieć, że nazwy użytkowników są powiązane z Discordem - w związku z tym zmiana nicka na forum powoduje zmianę na Discordzie.
3. Została zwiększona liczba pytań wyświetlana na stronie głównej oraz ostatniej aktywności - do 30. Pojawiały się takie prośby, aby pytania były dłużej widoczne w tych miejscach, co powinno zwiększyć szansę na rozwiązanie tych, które już "spadły" niżej.
4. Podstrona z FAQ/częstymi pytaniami została zaktualizowana - trzeba było tu dopasować np. opis dotyczący zmiany nazwy użytkownika i przy okazji odświeżyć trochę inne kwestie oraz wstawić nowe screeny.
5. Zaktualizowano kilka drobnych kwestii w regulaminie, najważniejsze z nich:
-
I.2.E. - jako "Chat" zaliczany jest teraz także serwer na Discordzie,
-
II.2.E. - aktualizacja/usunięcie linków do serwisów zewnętrznych (część przestała działać),
-
IV.4. - uwzględniono samodzielną możliwość zmiany nazwy użytkownika raz na 7 dni,
-
V.1. - zmiana "obowiązku nawiązania dialogu" na "nawiązanie w miarę możliwości" (czasem realizacja tego punktu była niemożliwa).
Dla formalności: zmieniony regulamin wchodzi w życie od razu. Jeśli ktoś nie zgadza się z jego postanowieniami, to może oczywiście w każdej chwili poprosić o usunięcie konta.
6. Nieznaczne odświeżenia także na formularzu zadawania pytania (lekko zaktualizowana treść informacyjna nad polami), przy opcji logowania przez FB (uwzględnienie opcji zmiany nicka), usunięcie linka do changeloga ze stopki (nie był aktualizowany).
7. Z sidebara po prawej usunięto licznik osób na stronie - niestety od dawna pokazywał on zupełnie nierealne liczby, które tylko wprowadzały w błąd. Problem jest zapisany na GitHubie, mam nadzieję że ktoś (może ja) spojrzy na jakiej zasadzie działa i możliwe, że go jakoś poprawi lub przebuduje.
8. Na koniec jeszcze kwestia nieco dodatkowa, bardziej techniczna, jako ciekawostka dla zainteresowanych. Jakiś czas temu mieliśmy funkcjonalność, która automatycznie odświeżała treść na stronie głównej, gdy pojawiły się nowe pytania/odpowiedzi. Działało to w oparciu o websockety na dodatkowym serwerze Node, ale niestety w pewnym momencie przestało. Teraz wracamy do tematu - w przygotowaniu jest opcja informowania na stronie głównej i ostatniej aktywności o nowych postach, które będzie można załadować klikając na przycisk. Pojawił się też pomysł informowania na widoku danego pytania, że są w nim nowe odpowiedzi (także bez odświeżania strony). Albo pomysł przerobienia powiadomień na sockety i rozbudowy ich. Mam nadzieję, że uda się takimi dodatkami polepszyć komfort przebywania na forum.
Zainteresowanych do śledzenia bieżących zmian czy pomocy przy kodzie zapraszam do naszego repozytorium na Githubie. Jeśli ktoś ma ochotę się włączyć w którąś dyskusję albo skomentować jakieś issue to śmiało, do samego kodu też, ale konkretne próby zmian warto najpierw skonsultować, aby po prostu nie robić czegoś na darmo. Na Discordzie jest kanał #kod-forum do tego celu.
Będąc już przy GitHubie, chciałbym podziękować użytkownikom d_bend, event15 oraz ScriptyChris za ostatnią pomoc przy rozwoju kodu/funkcjonalności.
Jeśli są jakieś sugestie, uwagi czy inne pomysły to zapraszam do podzielenia się :)