• Najnowsze pytania
  • Bez odpowiedzi
  • Zadaj pytanie
  • Kategorie
  • Tagi
  • Zdobyte punkty
  • Ekipa ninja
  • IRC
  • FAQ
  • Regulamin
  • Książki warte uwagi

[Debian] problem z postgresql

Object Storage Arubacloud
0 głosów
711 wizyt
pytanie zadane 23 kwietnia 2021 w Systemy operacyjne, programy przez New_programmer Początkujący (340 p.)
Cześć, mam mały problem. Na studia mam zrobić kilka prostych zadań w debianie. Mam problem z utworzeniem bazy danych dla użytkownika w postgresql. Po wydaniu komendy "createdb -U user3 dbuser3" otrzymuje następujący błąd:

createdb: nie można połączyć się do bazy danych template1: KATASTROFALNY: Równoległa autoryzacja nie powiodła się dla użytkownika "user3"

Jest ktoś w stanie mi pomóc i krok po kroku wyjaśnić jak mógłbym rozwiązać ten problem? Dodam że jestem zielony w kwestii debiana i nie mam pojęcia jak mógłbym temu zaradzić.

1 odpowiedź

0 głosów
odpowiedź 23 kwietnia 2021 przez areklipno Stary wyjadacz (11,930 p.)
Pierwsza rzecz - czy założyłeś najpierw użytkownika?

Później sprawdź jaki sposób autoryzacji dla tego użytkownika jest wpisany w pg_hba.conf.

 

Jeśli nie wiesz o co pytam - poszukaj tutoriali w internecie odnośnie instalacji postgresa, dodawania użytkownika i modyfikacjach w pg_hba.conf. Bez tego będzie ciężko Ci w skrócie napisać co jak masz zrobić.
komentarz 23 kwietnia 2021 przez New_programmer Początkujący (340 p.)

Tak użytkownik był założony wcześniej, w pliku pg_hba.conf nie ma jednak wpisu o tym użytkowniku. Mam tylko coś takiego

komentarz 23 kwietnia 2021 przez areklipno Stary wyjadacz (11,930 p.)
Jeśli to serwer do "zabaw" to dodaj wpis pod IPv4:

host   all all 0.0.0.0/0 password
komentarz 23 kwietnia 2021 przez New_programmer Początkujący (340 p.)
Rozwiąże to problem?
komentarz 23 kwietnia 2021 przez areklipno Stary wyjadacz (11,930 p.)
powinno poprosić Cię o hasło dla użytkownika przy wykonywaniu poleceń "w jego imieniu"