• Najnowsze pytania
  • Bez odpowiedzi
  • Zadaj pytanie
  • Kategorie
  • Tagi
  • Zdobyte punkty
  • Ekipa ninja
  • IRC
  • FAQ
  • Regulamin
  • Książki warte uwagi

Uruchamianie Debiana z płaszczyzny Linuxowej

Object Storage Arubacloud
0 głosów
120 wizyt
pytanie zadane 13 kwietnia 2021 w Systemy operacyjne, programy przez kondor115 Nowicjusz (120 p.)
Witam,

Jestem tu nowy i zarazem początkujący jeśli chodzi o informatykę. Mam nietypowy problem. Otóż otrzymałem zadanie z wirtualną maszyną. Polega ono na tym, by uruchomić maszynę z systemem Linux, a następnie z maszyny linuxowej uruchomić system debian. Mam na komputerze wszystkie niezbędne pliki (system linux i debian), próbowałem zmieniać kolejność w pamięci maszyny, jednakże nie o to chodziło mojemu nauczycielowi. W związku z czym mam pytanie, czy są Państwo w stanie wyjaśnić/pomóc, jak zrobić to poprawnie?

Przygodę z wirtualną maszyną zacząłem kilka lekcji temu. Przyznam, że takie zadanie okazało się dla mnie skokiem na głęboką wodę

 

Z góry dziękuję za pomoc
komentarz 13 kwietnia 2021 przez adrian17 Ekspert (344,860 p.)

Um... niezbyt rozumiem pytanie.

Polega ono na tym, by uruchomić maszynę z systemem Linux, a następnie z maszyny linuxowej uruchomić system debian

Linux sam z siebie nie jest systemem. Debian jest systemem opartym na jądrze linuxa. Nie ma czegoś takiego że "z linuxa uruchamiam debiana".

Mam na komputerze wszystkie niezbędne pliki (system linux i debian),

To tak samo brzmi dziwnie. Jak masz instalator debiana to jest systemem linuxowym i tyle, nie potrzebujesz osobnych "plików linuxa".

Dosłownie pobierasz ISO instalatora debiana, odpalasz wirtualkę, instalujesz i tyle.

Chyba że jest cos jeszcze w tym zadaniu czego nam nie powiedziałeś.

komentarz 13 kwietnia 2021 przez kondor115 Nowicjusz (120 p.)
Problem w tym że ja sam nie rozumiem też tego zadania :P