Witam, dla czego w tym kodzie pojawia mi się błąd w 52 i 58 linijce, że utworzyłem już obiekt o nazwie bohater, skoro całość jest w instrukcji switch i każdy przypadek powinien się wykonać tylko, jeśli zostanie spełniony warunek podany w instrukcji case
#include <iostream>
#include <conio.h>
using namespace std;
class Wojownik
{
int sila;
void etap ( int e )
{
sila = 20 * e;
}
};
class Mag
{
int sila;
void etap ( int e )
{
sila = 15 * e;
}
};
class Zlodziej
{
int sila;
void etap ( int e )
{
sila = 5 * e;
}
};
int wybor_postaci ();
int main()
{
int postac = wybor_postaci ();
switch ( postac )
{
case 1:
Wojownik bohater;
break;
case 2:
Mag bohater;
break;
case 3:
Zlodziej bohater;
break;
}
bohater.etap ( 1 );
cout << bohater.slia;
return 0;
}
int wybor_postaci ()
{
cout << "Wybierz postać:" << endl;
cout << "[ 1 ] - Wojownik" << endl;
cout << "[ 2 ] - Mag" << endl;
cout << "[ 3 ] - Złodziej" << endl;
char wybor;
for ( int a = 1; a == 1; )
{
wybor = getch ();
switch ( wybor )
{
case '1':
a = 2;
return 1;
break;
case '2':
a = 2;
return 2;
break;
case '3':
a = 2;
return 3;
break;
}
}
}