• Najnowsze pytania
  • Bez odpowiedzi
  • Zadaj pytanie
  • Kategorie
  • Tagi
  • Zdobyte punkty
  • Ekipa ninja
  • IRC
  • FAQ
  • Regulamin
  • Książki warte uwagi

Unity - pora dnia się nie zmienia

Object Storage Arubacloud
+1 głos
192 wizyt
pytanie zadane 5 kwietnia 2021 w OpenGL, Unity przez antekelektronik Obywatel (1,120 p.)

Witam, nie jestem pewien czy tytuł pytania wybrałem odpowiedni ale do rzeczy. 

w funkcji update() mam taki kawałek kodu 

poraDniaTime++;

        if(poraDniaTime >= 60)
        {
            poraDniaTime = 0;
            if(sun.rotation.x > -10.0f && sun.rotation.x < 170.0f)
            {
                sun.Rotate(-0.3f, 0f, 0f);
                RenderSettings.fogColor = Color.gray;
                RenderSettings.fogDensity = 0.009f;
            }
            else if(sun.rotation.x < -10.0f && sun.rotation.x > 170.0f)
            {
                sun.Rotate(-3f, 0f, 0f);
                RenderSettings.fogColor = Color.black;
                RenderSettings.fogDensity = 0.006f;
            }
        }

 

sun to Transform podłączony pod direct light.

poraDniaTime to po prostu int.

 

w trakcie dnia (czyli wtedy kiedy światło oświetla mapę [pomiędzy -10f a 170f]) słońce ma się poruszać po niebie wolniej a w nocy (między 170f a  -10f) ma się poruszać szybciej. 

jeszcze w trakcie dnia mgła ma być dalej od gracza w kolorze szarym a w nocy bliżej w kolorze czarnym.

problem polega na tym że nawet kiedy obrót na osi x direct light wynosi (np.) -40f to nadal obraca się o -0.3f i mgła jest szara.

Jeżeli któreś z moich rozwiązań co do tego są dziwne lub nie mają sensu to proszę napisać jak lepiej to zrobić ponieważ naukę unity zacząłem dopiero tydzień temu.

komentarz 6 kwietnia 2021 przez JakSky Stary wyjadacz (14,770 p.)
Taka uwaga:

Gdy sun.rotation.x = -10.0f wtedy oba warunki są pomijane.

Zaloguj lub zarejestruj się, aby odpowiedzieć na to pytanie.

Podobne pytania

0 głosów
1 odpowiedź 303 wizyt
pytanie zadane 25 marca 2021 w OpenGL, Unity przez Macion Nowicjusz (180 p.)
0 głosów
0 odpowiedzi 199 wizyt
pytanie zadane 12 marca 2023 w OpenGL, Unity przez MichaelM Bywalec (2,520 p.)
0 głosów
1 odpowiedź 271 wizyt
pytanie zadane 3 grudnia 2017 w OpenGL, Unity przez piotrsz109 Stary wyjadacz (13,730 p.)

92,555 zapytań

141,403 odpowiedzi

319,555 komentarzy

61,940 pasjonatów

Motyw:

Akcja Pajacyk

Pajacyk od wielu lat dożywia dzieci. Pomóż klikając w zielony brzuszek na stronie. Dziękujemy! ♡

Oto polecana książka warta uwagi.
Pełną listę książek znajdziesz tutaj.

Akademia Sekuraka

Kolejna edycja największej imprezy hakerskiej w Polsce, czyli Mega Sekurak Hacking Party odbędzie się już 20 maja 2024r. Z tej okazji mamy dla Was kod: pasjamshp - jeżeli wpiszecie go w koszyku, to wówczas otrzymacie 40% zniżki na bilet w wersji standard!

Więcej informacji na temat imprezy znajdziecie tutaj. Dziękujemy ekipie Sekuraka za taką fajną zniżkę dla wszystkich Pasjonatów!

Akademia Sekuraka

Niedawno wystartował dodruk tej świetnej, rozchwytywanej książki (około 940 stron). Mamy dla Was kod: pasja (wpiszcie go w koszyku), dzięki któremu otrzymujemy 10% zniżki - dziękujemy zaprzyjaźnionej ekipie Sekuraka za taki bonus dla Pasjonatów! Książka to pierwszy tom z serii o ITsec, który łagodnie wprowadzi w świat bezpieczeństwa IT każdą osobę - warto, polecamy!

...