• Najnowsze pytania
  • Bez odpowiedzi
  • Zadaj pytanie
  • Kategorie
  • Tagi
  • Zdobyte punkty
  • Ekipa ninja
  • IRC
  • FAQ
  • Regulamin
  • Książki warte uwagi

Unity - pora dnia się nie zmienia

Object Storage Arubacloud
+1 głos
199 wizyt
pytanie zadane 5 kwietnia 2021 w OpenGL, Unity przez antekelektronik Obywatel (1,120 p.)

Witam, nie jestem pewien czy tytuł pytania wybrałem odpowiedni ale do rzeczy. 

w funkcji update() mam taki kawałek kodu 

poraDniaTime++;

        if(poraDniaTime >= 60)
        {
            poraDniaTime = 0;
            if(sun.rotation.x > -10.0f && sun.rotation.x < 170.0f)
            {
                sun.Rotate(-0.3f, 0f, 0f);
                RenderSettings.fogColor = Color.gray;
                RenderSettings.fogDensity = 0.009f;
            }
            else if(sun.rotation.x < -10.0f && sun.rotation.x > 170.0f)
            {
                sun.Rotate(-3f, 0f, 0f);
                RenderSettings.fogColor = Color.black;
                RenderSettings.fogDensity = 0.006f;
            }
        }

 

sun to Transform podłączony pod direct light.

poraDniaTime to po prostu int.

 

w trakcie dnia (czyli wtedy kiedy światło oświetla mapę [pomiędzy -10f a 170f]) słońce ma się poruszać po niebie wolniej a w nocy (między 170f a  -10f) ma się poruszać szybciej. 

jeszcze w trakcie dnia mgła ma być dalej od gracza w kolorze szarym a w nocy bliżej w kolorze czarnym.

problem polega na tym że nawet kiedy obrót na osi x direct light wynosi (np.) -40f to nadal obraca się o -0.3f i mgła jest szara.

Jeżeli któreś z moich rozwiązań co do tego są dziwne lub nie mają sensu to proszę napisać jak lepiej to zrobić ponieważ naukę unity zacząłem dopiero tydzień temu.

komentarz 6 kwietnia 2021 przez JakSky Stary wyjadacz (14,770 p.)
Taka uwaga:

Gdy sun.rotation.x = -10.0f wtedy oba warunki są pomijane.

Zaloguj lub zarejestruj się, aby odpowiedzieć na to pytanie.

Podobne pytania

0 głosów
1 odpowiedź 333 wizyt
pytanie zadane 25 marca 2021 w OpenGL, Unity przez Macion Nowicjusz (180 p.)
0 głosów
0 odpowiedzi 228 wizyt
pytanie zadane 12 marca 2023 w OpenGL, Unity przez MichaelM Bywalec (2,540 p.)
0 głosów
1 odpowiedź 286 wizyt
pytanie zadane 3 grudnia 2017 w OpenGL, Unity przez piotrsz109 Stary wyjadacz (13,730 p.)

92,687 zapytań

141,598 odpowiedzi

320,087 komentarzy

62,048 pasjonatów

Motyw:

Akcja Pajacyk

Pajacyk od wielu lat dożywia dzieci. Pomóż klikając w zielony brzuszek na stronie. Dziękujemy! ♡

Oto polecana książka warta uwagi.
Pełną listę książek znajdziesz tutaj.

Akademia Sekuraka

Niedawno wystartował dodruk tej świetnej, rozchwytywanej książki (około 940 stron). Mamy dla Was kod: pasja (wpiszcie go w koszyku), dzięki któremu otrzymujemy 10% zniżki - dziękujemy zaprzyjaźnionej ekipie Sekuraka za taki bonus dla Pasjonatów! Książka to pierwszy tom z serii o ITsec, który łagodnie wprowadzi w świat bezpieczeństwa IT każdą osobę - warto, polecamy!

...