• Najnowsze pytania
  • Bez odpowiedzi
  • Zadaj pytanie
  • Kategorie
  • Tagi
  • Zdobyte punkty
  • Ekipa ninja
  • IRC
  • FAQ
  • Regulamin
  • Książki warte uwagi

logowanie na root - ubntu

Object Storage Arubacloud
–1 głos
212 wizyt
pytanie zadane 20 marca 2021 w Systemy operacyjne, programy przez mateusz45 Gaduła (3,240 p.)
cześć. mam sprawe musze udostępnić jeden z systemowych foldorów ubuntu dokładniej opt ijest problem taki że nie mam uprawnień nie wiem jak tozrobić przez terminal a jak prubuje sie wylogowac i zalogować jako root to pisze że podane hasło nie istnije czy da sie jakoś zalogować jako root ale dla całego systemu a nie cochwile wpisywać sudo su

i prosiłbym jasno bo jestem zielony/lewy/łysy w tych sprawach ubuntu

sory za orto ale pisze na dziwnej klawie bez myszki i nie mam czasdu poprawiać mam nadzjieje że sie domyślicie

1 odpowiedź

0 głosów
odpowiedź 21 marca 2021 przez niezalogowany
sudo passwd root
# lub
sudo su # logowanie do root
passwd

powinno zadziałać.

komentarz 21 marca 2021 przez mateusz45 Gaduła (3,240 p.)
edycja 21 marca 2021 przez mateusz45
no dobra zrobiłem pisze że hasło zmienione ale jak sie wylogowałem i zalogowałem to nadal pisze że nie  ma takiego hasła ani konta  a jak wchodze na swoje konto a hasło wpisuje root to i tak pisze że nie ma takiego hasłą
komentarz 21 marca 2021 przez niezalogowany

Menadżer logowania domyślnie blokuje logowanie się do roota (z poziomu gui). Artykuł jak to zmienić dla ubuntu 20.

Podobne pytania

+1 głos
3 odpowiedzi 4,114 wizyt
pytanie zadane 25 czerwca 2017 w Systemy operacyjne, programy przez Mich Początkujący (340 p.)
0 głosów
0 odpowiedzi 302 wizyt
pytanie zadane 16 czerwca 2021 w Systemy operacyjne, programy przez danehcan Obywatel (1,170 p.)
0 głosów
1 odpowiedź 325 wizyt
pytanie zadane 28 maja 2021 w Systemy operacyjne, programy przez slavmaster Nowicjusz (150 p.)

92,551 zapytań

141,393 odpowiedzi

319,523 komentarzy

61,936 pasjonatów

Motyw:

Akcja Pajacyk