metoda może nie należeć do tej klasy, ale klasa może ją dziedziczyć po czymś, np. niektórzy twierdzą dalej, ze dziedziczą pewne cechy charakteru po rodzicach, więc posiadają te cechy mimo, że nie mają ich w tzw. swoim pakiecie :D
Oblicza długość ciągu znaku tego właśnie obiektu, a nie argumentów pobranych ze stworzonej klasy bo pisząc :
"cos".length();
zyskujesz ten sam efekt - mianowicie liczysz dlugosc tekstu, natomiast - tak "Cos" jest także obiektem string,
metody to swego rodzaju zachowania, właśności tak jakbyś miał
pięść - ale sama pięść to nic, metoda uderz, to właśnie jest zachowanie czyli " uderz - pięścią" będzie rezultatem dla funkcji która np zaimplementuje, przyjmie parametr pięść - i wykona jakąś operacje w tym wypadku uderzenie :D
To o czym piszesz to nie jest tworzenie funkcji a odwoływanie się już do istniejącej "jakiś-obiekt".wykonajFunkcje();
to oznacza że dla obiektu przed "," wykonywana jest funkcja czyli zachowanie po kropce, to nie jest implementacja, ani deklaracja [ akurat ta funkcja length nie przyjmuje argumentów)
kolejny przykład masz dwa rodzaje kobiet jedna pokaże cycki za kase, druga bez kasy
kobieta.pokazCycki()l // to jest przyklad kobiety ktora za darmo pokaze cycki
kobieta.pokazCycki(50) // ta pokaze cycki jak przeslesz jej jako argument 50 zl np
chodzi o to , ze to co przed kropką jest to jest "OBIEKT" na rzecz którego wykonujesz to co po kropce czyli funkcje