• Najnowsze pytania
  • Bez odpowiedzi
  • Zadaj pytanie
  • Kategorie
  • Tagi
  • Zdobyte punkty
  • Ekipa ninja
  • IRC
  • FAQ
  • Regulamin
  • Książki warte uwagi

Wprowadzanie do konsoli i jednoczensne wyświetlanie informacji

VPS Starter Arubacloud
+1 głos
265 wizyt
pytanie zadane 29 stycznia 2021 w C# przez michal100032 Początkujący (390 p.)

Hej, piszę aplikację-chat w LANie, ale natrafiłem na problem - mianowicie nie jestem wstanie wyświetlić nowej wiadomości od innego użytkownika nie dopisując jej do wiadomości która właśnie jest wpisywana. 

Zdjęcie poniżej przedstawia, jak podczas wpisywania wiadomości nagle przyjdzie wiadomość od użytkownika o id=0.

Moja funkcja Main to mniej więcej:

static void Main(string[] args) {
    Client client = new Client();
    client.Connect(host, port);

    while(true) {
        Console.Write(">");
        string message = Console.ReadLine();
        client.Send(message);
    }
}

 

Wyświetlanie wiadomości przychodzących (OnMessageReceived jest w klasie Client)

private void OnMessageReceived(IAsyncResult _result) {
            try {
                int length = stream.EndRead(_result);
                if (length > 0) {
                    byte[] data = new byte[length];
                    Array.Copy(buffer, data, length);
                    Message message = Message.Decode(data);

                    Console.WriteLine($"{message.SenderId}: {message.Content}");

                    stream.BeginRead(buffer, 0, buffer.Length, OnMessageReceived, null);
                } else {
                    Disconnect();
                }
            }
            catch (Exception _ex) {
                Disconnect();
            }
        }

 

Próbowałem przechowywać tekst który nie został jeszcze wysłany oraz wszystko co już zostało napisane do konsoli i przy odebraniu nowej wiadomości doklejałem ją do tego co już jest w konsoli a na samym dole wyświetlałem tekst nowej wiadomości, ale nie pozwalało to na edycję tego co już zostało wpisane.

Pozdrawiam i z góry dziękuje za wszystkie pomysły

komentarz 4 lutego 2021 przez sunzi Bywalec (2,000 p.)

@michal100032,

Nie wydaje mi się aby to było łatwo osiągalne aby w czasie rzeczywistym pisać w różnych miejscach na konsoli. Jedyne co mi przychodzi do głowy to taka biblioteka gdzie możesz tworzyć w całe interfejsy konsolowe: https://github.com/sushihangover/CursesSharp

Wydaje mi się jednakże, że prościej byłoby użyć WPFa/WinFormsów/[innej biblioteki do tworzenia GUI] i tam po prostu podzielić ekran na pół i w jednym polu pisać konwersację całą, a niżej tekst który jest pisany (tak jak w klasycznych komunikatorach).

Zaloguj lub zarejestruj się, aby odpowiedzieć na to pytanie.

Podobne pytania

0 głosów
1 odpowiedź 1,068 wizyt
pytanie zadane 29 lutego 2020 w C# przez dawid2002 Mądrala (5,190 p.)
0 głosów
0 odpowiedzi 83 wizyt
pytanie zadane 27 listopada 2019 w C# przez parogracz Początkujący (360 p.)
0 głosów
1 odpowiedź 284 wizyt

92,768 zapytań

141,691 odpowiedzi

320,508 komentarzy

62,106 pasjonatów

Motyw:

Akcja Pajacyk

Pajacyk od wielu lat dożywia dzieci. Pomóż klikając w zielony brzuszek na stronie. Dziękujemy! ♡

Oto polecana książka warta uwagi.
Pełną listę książek znajdziesz tutaj.

Akademia Sekuraka

Niedawno wystartował dodruk tej świetnej, rozchwytywanej książki (około 940 stron). Mamy dla Was kod: pasja (wpiszcie go w koszyku), dzięki któremu otrzymujemy 10% zniżki - dziękujemy zaprzyjaźnionej ekipie Sekuraka za taki bonus dla Pasjonatów! Książka to pierwszy tom z serii o ITsec, który łagodnie wprowadzi w świat bezpieczeństwa IT każdą osobę - warto, polecamy!

...