Prosze o pomoc w napisaniu tego tego kodu, jestem na bardzo podstawowym poziomie c++
Szachownica po której porusząją się figury w szachach ma rozmiar 8 x 8 pol.
Zgodnie z regułami gry w szachy, każda figura może atakować figury i pionki przeciwnika zgodnie z regułami ruchu danej figury. Instrukcja poruszania się figur w szachach:
http://www.szachy.szczecin.pl[...]bjects-viewpage-pageid-2.html
Pion to nie figura
Przykład:
Zgodnie z regułami gry w szachy, hetman (królowa) może atakować figury ustawione na polach w kolumnie, wierszu oraz dwóch przekątnych przechodzących przez pole, w którym jest ustawiony. O tych polach mówimy, że są atakowane przez hetmana.
Na rysunku hetman stoi w polu ( 2,6) i atakuje (7+7+6+3) = 23 pola. Zostały one zamalowane kolorem szarym.
NAPISZ PROGRAM KTÓRY:
1 wczyta umiejscowienie danej figury, np 2 6 (kolumna wiersz)
2 wybierze jedną z 5 figur: król, hetman, wieża, skoczek, goniec
3 wypisze ilość atakowanych pól
W chwili obecnej zatrzymalem sie po zapytaniu o współrzędne pola, i nie wiem jak nadac figurom mozliwosci ataków, lub zdefiniowac plansze polami, przykladowo pole 1 1 albo pole 8 8